شناسهٔ خبر: 66612333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵۰ عنوان کتاب در ایلام منتشر شد

ایلام - ایرنا - معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ و انتشار ۳۵۰ عنوان کتاب در سال ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

" منصور محبی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این تعداد کتاب منتشر شده در ایلام در حوزه‌های مختلف ادبی، ادبیات داستانی، کودک، ترجمه، دفاع مقدس، گردشگری و مذهبی بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۰ عنوان کتاب در حوزه ترجمه، ۳۴ عنوان در حوزه کودک و ۳۶ عنوان در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است، گفت: در حال حاضر ۴۵ ناشر در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۵ ناشر حقوقی بوده و صدور مجوز برای ۴ ناشر دیگر نیز در دست اقدام است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، یادآور شد: در این نمایشگاه، انتشارات" زاگرو" از ایلام با مدیریت استاد محمودی در بخش مجازی نمایشگاه شرکت دارد.

محبی با بیان اینکه انتشارات زاگرو در این نمایشگاه ۲۷۹ عنوان کتاب را در این بخش در معرض دید علاقه مندان قرار داده است، یادآور شد: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های استان ایلام در حوزه چاپ و نشر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر نویسنده فعال در استان در زمینه تولید محتوای کتاب‌ها فعالیت دارند. خاطرنشان کرد: حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و ناشران یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای توسعه و افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: همزمان با ایام دهه کرامت نیز ۲ هزار جلد کتاب با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق محروم این استان توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "بخوانیم و بسازیم" از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما