شناسهٔ خبر: 66612216 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد،

بزرگترین قرارداد تولید بار اول درشركت ملی نفت ایران امضا شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای بزرگترین قرارداد تولید بار اول توسط این شرکت با شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد.

صاحب‌خبر - محسن خجسته مهر در مراسم انعقاد 13 قرارداد و تفاهم نامه شرکت های تابعه نفت با شرکت های ایرانی که در حاشیه چهارمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت برگزار شد گفت: امروز دو توافقنامه به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار مربوط به ساخت لوله‌های CRA و لوله‌های مغزی سیار با شرکت های داخلی امضا شد.

 وی گفت: این قراردادها در ادامه موافقتنامه‌ای بوده که سال گذشته توسط وزیر نفت و معاون محترم رئیس جمهور به امضا رسید و مربوط به ساخت لوله‌های CRA است که هم مزیت زیست محیطی و هم مزیت صنعتی دارد که به جای لوله های فلزی استفاده می شود.

 خجسته مهر گفت: همچنین ۱۱ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان به ارزش ۵۸۰ میلیون یورو امضا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین با اشاره به دستاوردهای بیست و هشتمین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پتروشیمی تهران اظهار داشت: در این نمایشگاه شاهد رونمایی از عملکرد و دستاوردهای دو سال و نیم گذشته هستیم.

خجسته مهر گفت: کلیه اقدامات فناورانه و پژوهشی و ساخت بار اول در بخش کالا و تجهیزات همچنین پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، از اکتشاف و توسعه تا بهره‌برداری و انتقال در مجموع تاکنون به میزان ۲۱ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: اقدام مهم دیگری در بخش بکارگیری شرکت‌های دانش بنیان انجام شد که در این راستا ۷۵۰ حلقه چاه کم بازده را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دادیم که بعضی از آنها تبدیل به قرارداد شده و در حال اجرا هستند.

خجسته مهر با تاکید بر کمک به شرکت‌های دانش بنیان و دانش بنیان کردن شرکت نفت ایران بیان داشت: امروز از طریق صندوق پژوهشگاه فناوری صنعت نفت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می کنیم و موفق شدیم با دستور وزیر نفت ۵۰۰۰ میلیارد تومان ال سی به نفع شرکت‌های دانش بنیان باز کنیم.

نظر شما