شناسهٔ خبر: 66612067 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

گام بلند وزارت راه و شهرسازی در راستای نهضت ملی ساخت مسکن؛

اختصاص بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن

سعید وزیری از کارشناسان صنعت ساختمان در گفت و گو با «رسالت» گفت: تامین زمین یکی از مواردی است که در ادوار گذشته برای ساخت مسکن، مشکل ساز بوده است، که با دستور شخص رئیس جمهور و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، اختصاص زمین برای طرح نهضت ملی مسکن از 100 هزار هکتار عبور کرد.

صاحب‌خبر -

سعید وزیری از کارشناسان صنعت ساختمان در گفت و گو با «رسالت» گفت: تامین زمین یکی از مواردی است که در ادوار گذشته برای ساخت مسکن، مشکل ساز بوده است، که با دستور شخص رئیس جمهور و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، اختصاص زمین برای طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ هزار هکتار عبور کرد. این مسئله، دستاوردی بزرگ محسوب می شود. وی بیان کرد: در سال های گذشته برخی از ارگان های مربوطه در خصوص تامین و واگذاری زمین برای ساخت مسکن با دولت همکاری مناسبی نداشتند اما در این دورسه با توجه به سیاست هایی  که دولت سیزدهم پایه ریزی کرد و مجلس آن را به قانون تبدیل کرد، سازمان های مختلف مکلف شدند تا زمین های بلااستفاده خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.
 افزایش ۴/۸ درصدی رشد تولید مسکن در دولت سیزدهم
وزیری تصریح کرد: یکی از مسایل مهم در صنعت ساخت مسکن، سرعت بخشیدن به ساخت است که این اتفاق به دلیل تامین زمین و آغاز طرح نهضت ملی در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و به نظر می رسد با توجه به تامین زمین مورد نیاز، پروژه ساخت مسکن در کشور سرعت خواهد گرفت.وی افزود: دولت سیزدهم توانست رشد تولید مسکن را از منفی ۱۳ درصد به مثبت  ۴/۸ درصد برساند که این کار ارزشمندی است .
سعید وزیری اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که موجب شده قیمت مسکن افزایش زیادی پیداکند عدم تناسب عرضه و تقاضا است اما با توجه به طرح نهضت ملی مسکن که دولت سیزدهم آن را آغاز کرده است، این مسئله تا حدود زیادی حل خواهد شد و با اتمام این پروژه ها مسکن وارد عرصه واگذاری به مصرف کنندگان واقعی می شود، زیرا تمام خریداران طرح ملی مسکن، نیازمندان واقعی مسکن هستند نه سوداگران به همین دلیل تا حدودی تناسب مناسبی بین عرضه و تقاضا در زمینه مسکن ایجاد خواهد شد.
 راه اندازی سامانه خودنویس، مانعی بزرگ در سوداگری مسکن
وزیری گفت: از دیگر دستاوردهای وزارت راه وشهرسازی در دولت سیزدهم، ایجاد سامانه خودنویس است که جهت مدیریت و ساماندهی بازار اجاره و خرید و فروش است و استفاده از آن برای عموم مردم رایگان است که این مسئله مانع بزرگی در برابر سوداگری در صنعت مسکن خواهد شد.وی افزود: همچنین افزایش پرداخت وام ودیعه و خرید مسکن در دولت سیزدهم با توجه به تمام کم کاری هایی که از سوی برخی بانک ها
 صورت می گرفت موجب شد مردم بتوانند با تهیه این وام ها گام موثری در جهت رفع بخشی از مشکلات جهت اجاره خانه و همچنین خانه دار
 شدن بردارند، هر چند معتقدم که باید وام خرید افزایش پیدا کند که وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیر آن است.

نظر شما