شناسهٔ خبر: 66611589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خاطره نگاری ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده شهدای خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: خاطره نگاری ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده شهید هشت سال دفاع مقدس والدین شهدا، همسران آنان و جانبازن ۲۵ تا ۷۰ درصد در این استان ضبط و ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

جواد کهنسال روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۳ میلیارد ریال اعتبار برای خاطره نگاری ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده شهید این استان هزینه شد.

وی افزود: اکنون خاطره نویسی بیش از ۴۰۰ خانواده شهید نیز در دست اقدام است که برای این مهم نیز حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی تصریح کرد: خاطره نگاری خانواده های شهدا توسط تهیه کنندگان، نویسندگان و گروه ادبی انجام می شود که در مرحله اول از خاطره خانواده های شهدا فیلم تهیه و در مرحله دوم فیلم خام تدوین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این خاطره نگاری ها نیز در صدا و سیمای استان پخش شده است.

کهنسال اظهار کرد: در حین طرح خاطره نگاری از خانواده های شهدا نیز سوژه یابی خواهد شد و بعضا خاطره ها توسط نویسندگان به کتاب جداگانه ای نیز تبدیل شده اند که در سال گذشته چهار عنوان کتاب با عناوین «من و تو، کهنه ریگ، حماسه سازان، کمیک استریپ» به چاپ رسید و علاوه بر این تعدادی کتاب صوتی نیز منتشر شد.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در ثبت خاطره نگاری خانواده های شهدا در کشور رتبه پنجم را دارد افزود: سال گذشته این استان مورد تقدیر قرار گرفت و تلاش می کنیم با ثبت خاطره نگاری های در حال اقدام که بین ۲۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند امسال این مهم را به سرانجام برسانیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: تمامی خاطرات خانواده های شهدا در قالب چند جلد کتاب در نهایت منتشر خواهد شد.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

نظر شما