شناسهٔ خبر: 66611420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رگبار باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از اوایل وقت دوشنبه یک سامانه بارشی در استان فعال شده و منجر به بارش باران، وقوع رعد و برق و رخداد تگرگ می‌شود.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی تمام نقاط استان به ویژه نیمه غربی و جنوبی شامل شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، فلارد، شمال غرب شهرکرد و غرب بن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواخر وقت پنجشنبه در استان فعال است، ادامه داد: این سامانه همراه با وزش باید شدید تا به نسبت شدید و برای آن هشدار سطح زرد صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، تصریح کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها، وقوع صاعقه و احتمال آسیب به سازه‌های موقت بر اثر وزرش باد شدید از دیگر مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است.

نوروزی توصیه کرد تا طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و آب ورودی استخرهای پرورش ماهی تنظیم شود.

وی در خصوص نوسانات دمایی در استان نیز گفت: طی روزهای آینده دما در استان روند افزایشی به خود می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما