شناسهٔ خبر: 66610635 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نسل جدید با چالش های تحصیلی، اعتقادی و ارتباطی روبروست

استاد روان شناسی گفت: نسل جدید با ۳ چالش تحصیلی، اعتفادی و ارتباطی روبروست و روابط عمومی ضعیف و تعاملات پایینی دارد و نصیحت پذیر نیست و باید قدرت روابط عمومی وی را بالا ببرید تا قدرت کنترل و مدیریت احساسات و عواطف را داشته باشد. استاد روان شناسی گفت: نسل جدید با ۳ چالش تحصیلی، اعتفادی و ارتباطی روبروست و روابط عمومی ضعیف و تعاملات پایینی دارد و نصیحت پذیر نیست و باید قدرت روابط عمومی وی را بالا ببرید تا قدرت کنترل و مدیریت احساسات و عواطف را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی، مجمع سالانه و گردهمایی بزرگ مدیران روابط عمومی استان قزوین روز شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، سعید عزیزی استاد دانشگاه و ملاحسنی مدیر روابط عمومی استانداری قزوین در در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد. 

سعید عزیزی در این مراسم گفت: روابط اجتماعی نوعی مهارت اکتسابی است و با فرمول می توان EKU را بالا برد و اگر بتوانید فرزندانتان را اجتماعی تربیت کنید می توانند مسیر رشد و تعالی را بهتر طی کنند.

وی بیان کرد: یک فرمول مناسب در تربیت فرزندان نسل جدید این است که فعالیت جمعی بر فعالیت فردی ترجیح داده شود و فرزندتان را به کار جمعی دعوت کنید تا در خانه هم کارکند و هم درس بخواند.

نسل جدید با چالش های تحصیلی، اعتقادی و ارتباطی روبروست

استاد روان شناسی تصریح کرد: وقتی درخانه کارهای شخصی را از بچه خواستیم و کار جمعی را خودمان انجام دادیم دیگر نمی توان انتظار داشت که فرزندمان اجتماعی شود اما اگر بچه ها را در امور گروهی شراکت دهیم رفتار خوبی پیدا می کنند.

عزیزی گفت: سعی کنید پول توجیبی فرزندان بر اساس خدمات بچه ها باشد و زمانی پول بدهید که در منزل کار کنند و کمک والدین باشند تا کار جمعی و روابط اجتماعی را بیاموزند.

وی بیان کرد: برای این که EKU  فرزندان شما بالا برود باید قدرت گذشت داشته باشند و یاد بگیرند مثلا بلند شوند تا بزرگان بنشینند و احترام کردن و سلام و احوالپرسی و سوال و جواب و احترام متقابل را فرا بگیرند.

عزیزی تصریح کرد: باید در مدارس به دانش آموزان یاد دهیم چگونه در محبت و رفاقت و کار گروهی کردن از هم پیش بگیرند و به جای تخریب همدیگر و حسادت و زیرپای هم را خالی کردند، دست همدیگر را بگیرند و رقابت سالم در زندگی را تجربه کنند.

نسل جدید با چالش های تحصیلی، اعتقادی و ارتباطی روبروست

این استاد دانشگاه یادآوشد: نسل جدید نسل سرعت است و باید ضمن به روز شدن خود، آنها را درک کنید و هر کسی که شبیه شما نیست فکر نکنید جهنمی است، نسل جوان ما با ابن همه تهدید و امکانات مدرن ارتباطی که دارد اگر سالم است و نماز می خواند از ما جلوترند.

وی افزود: نسل جدید می خواهد خیلی زود همه چیز را تجربه کند چون IKU بالایی دارد و مدیریت آن سخت است و بچه های نسل ۲۰۰۰ به این طرف چون زیاد می فهمند دنبال دروس ریاضی نمی رود چون خیلی می فهمد و چالش تحصیلی دارد و امروز ۲۳ درصد نخبگان به سمت هنرستانها ومهارت رفته اند و نسل سرعتی امروز دیگر دنبال مدرک نمی رود.
 
عزیزی یادآورشد: چالش اعتقادی از دیگر چالش های نسل جدید است و اگر نسل گذشته به نقل قول امامان پایبند بود اما این نسل بیشتر عقل گراست و سوالات زیادی دارد که باید به آنها پاسخ دهیم لذا توصیه می شود اساتید دروس نقلی از عقل و اساتید دروس عقلی از نقل بگویند تا دانش آموز قانع شود.

نسل جدید با چالش های تحصیلی، اعتقادی و ارتباطی روبروست

وی گفت: نسل جدید با ۳ چالش تحصیلی، اعتفادی و ارتباطی روبروست و از نظر روابط عمومی ضعیف است و تعاملات پایینی دارد و نصیحت پذیر نیست و در عوض تجربه گراست و باید کمک کنید توان روابط عمومی وی را بالا ببرید تا قدرت کنترل و مدیریت احساسات و عواطف داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما