شناسهٔ خبر: 66610594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پزشک تبریزی به علت دریافت مبلغ اضافی از بیمار، ۱۰ برابر تخلف جریمه شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: پزشک و جراح تبریزی به علت دریافت مبلغ اضافی از بیمار تحت عمل جراحی، ۹۵۵ میلیون ریال معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف جریمه شد.

صاحب‌خبر -

«صمد حضرتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این پرونده توسط کمیسیون ماده ۱۱ امور بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده بود، افزود: در این پرونده، پزشک مذکور اقدام به دریافت ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از بیمار کرده بود که به این تخلف در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.

وی اظهار کرد: شعبه پس از بررسی پرونده به دلیل دفاعیات غیرموجه پزشک مذکور، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر توبیخ کتبی، درج در پرونده پزشکی و استرداد وجه اضافه دریافت شده، متهم را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

قاچاقچی گردوی خارجی در تبریز ۳.۵ میلیارد ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به رسیدگی به پرونده قاچاق خشکبار در شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تبریز، گفت: این پرونده شامل قاچاق یک هزار و ۹۲۰ کیلوگرم گردوی خارجی به ارزش یک میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال است.

حضرتی، با بیان اینکه این میزان قاچاق کالا از سوی ماموران نیروی انتظامی از یک دستگاه خودروی خاور در آذرشهر کشف شده بود، ادامه داد: شعبه پس از بررسی پرونده به دلیل ارایه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

قاچاقچی کالای خارجی در مراغه یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده قاچاق کالای خارجی در شعبه بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز در مراغه، گفت: این کالاها شامل پنج هزار و ۲۸۶ قطعه ابزار ساختمانی و ۷۲ دست لیوان به ارزش یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال است.

حضرتی، افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاها، متهم را به پرداخت جزای نقدی معادل یک برابر ارزش کالای قاچاق محکوم کرد.

وی یادآور شد: این کالاهای قاچاق از سوی ماموران پلیس آگاهی از یک دستگاه خودروی باری در محور مراغه - هشترود کشف و پرونده آن را به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته در حوزه قاچاق کالا و ارز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن سه هزار و ۸۰۲ پرونده تخلف در آذربایجان شرقی، برای قاچاقچیان و متخلفان در این حوزه بیش از ۶ هزار و ۷۹۶ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال جریمه صادر شد.

نظر شما