شناسهٔ خبر: 66610389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیدآفرینی مهم‌ترین هدف جشن‌های زیر سایه خورشید شهرستان تفت است

یزد-ایرنا- دبیر پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید شهرستان تفت یزد گفت: امیدآفرینی و افزایش نشاط اجتماعی در مناطق مختلف شهرستان و زیارت آسان از اهداف پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن پاک طینت، شنبه شب در نشست خبری پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید شهرستان تفت افزود: جشن زیر سایه خورشید کاملا مردمی است و مردم طی ۱۵ سال گذشته در این شهرستان بر خلاف تبلیغات معاندین همواره پای کار معنویت و ائمه بوده و هستند و سال به سال بر استقبال و حضور مردم افزوده شده است.

وی اظهار داشت: امید، لازمه امروز جامعه است و با استعانت از خدا و ائمه اطهار ناامیدی معنا ندارد همچنین استکبار ستیزی امام رضا(ع) نیز باید برای مردم بیان شود و اسلام دین استکبار ستیزی است و زیر سایه خورشید نیز در همین راستا باید فعالیت کند.

دبیر اجرایی هیئت مکتب الشهدا تفت نیز در این نشست گفت: جشنواره زیر سایه خورشید توسط آستان قدس شروع شد و خادمان به سراسر کشور اعزام می شوند و این هم برنامه معنویت بسیار زیادی را در کشور نشر می دهد .

حجت الاسلام حسین فاتحی افزود: هدف این جشواره بین المللی فقط حضور سفرای امام رئوف نیست بلکه هدف زیارت امام رضا(ع) در هر مکان و گسترش فرهنگ زیارت از راه دور است و این اقدام، برکات زیادی در زندگی شیعیان و مسلمانان دارد و در هر زمان و مکان می توانند به محضر امام رضا(ع) رسیده وحوائج و درخواست های خود را مطرح کنند.

دبیر هیئت مکتب الشهدا تفت و از عوامل برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید این شهرستان ادامه داد: این جشنواره بین المللی به صورت دسته جمعی برگزار می شود و باعث نشاط معنوی جامعه نیز شده چرا که فقط در سال گذشته افزون بر ۱۸ هزار نفر در جشنواره تفت شرکت کردند.

فاتحی اظهار داشت:شبکه جوانان رضوی و فعالیت بخش زیادی از اقشار مختلف و به خصوص جوانان در این جشنواره یکی از خیرات وبرکات است و علاوه بر آن در سال گذشته ۳۳۰ خادم در جشنواره همکاری داشته ویکی از بزرگترین برنامه ای فرهنگی شهرستان را برگزار کردند.

کشیک خدام شهرستان تفت نیز در این نشست گفت:شعار امسال جشنوارزیر سایه خورشید ، با شما سربلندیم و با محویت عزت و امید است و خدام به مدت ۴ روز در این شهرستان حضور داشته و برنامه های مختلفی در این مدت برنامه ریزی شده است.

محمد رضا دانشمند افزود: چهارشنبه شب این هفته نیز پانزدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در حسینیه امام تفت برگزار می شود و روز پنجشنبه نیز جشنواره زیر سایه خورشید با حضور خدام در دیگر مناطق شهرستان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: حضور در غبارروبی شهدا در مناطق مختلف ،دیدار با خانواده شهدای شاخص ،دیدار با اقشار مختلف فعال در بخش های مختلف ،دیدار با خانواده های خوش جمعیت ، حضور و زیارت برخی از اماکن متبرکه شهرستان نیز بخشی از دیگر برنامه های خدام در این شهرستان است .

محمد جابر زارع مسئول برگزاری مراسمات جشنواره زیرسایه خورشید تفت نیز در این نشست گفت: خدام طی مدت چهار روز حضور در شهرستان تفت به صورت ویژه در ۱۳ برنامه مشارکت خواهند داشت که هشت برنامه جشن بزرگ مناطق مختلف است همچنین ۳۸۰ خادم نیز در این برنامه ها همکاری افتخاری دارند .

مجتبی فلاح مسئول برگزاری پانزدهمین جشن مردمی زیرسایه خورشید تفت نیز در این نشست گفت: ۶۸ عنوان برنامه در این جشنواره برگزار می شود و بیش از چهل روز با همکاری جمع سی نفره افشار مختلف در حال برنامه ریزی و فعالیت برای اجرای هر چه بهتر این برنامه ها در تفت هستیم.

سید مجتبی خالو دبیر اجرایی جشنواره زیرسایه خورشید شهرستان تفت نیز در این نشست خبری گفت: روایتگری خورشید برای ثبت و ضبط برنامه های این جشنواره برای اولین بار اجرایی می شود و برای هرگونه همکاری دست یاری به سوی اقشار مختلف دراز می کنیم و این جشنواره کاملا مردمی بوده و همچون گذشته پذیرای همه افراد جامعه در برگزاری برنامه ها و همچنین شرکت در جشنواره هستیم.

تفت در جنوب غربی یزد و در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد .

برچسب‌ها:

نظر شما