شناسهٔ خبر: 66610267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویداد آموزشی تعاملی "ایران یکصدا" در اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از آغاز رویداد آموزشی و تعاملی موسوم به "ایران یکصدا" همراه با اجرای برنامه‌های هنری محیطی در هفت محله شهر اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید نوریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق جدول برنامه‌های رویداد ایران یکصدا، از امروز برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی رویداد در محله‌های ایران‌آباد در محله مسکن مهر، نیار در محوطه مدرسه شهید باقرپور، سلمان‌آباد در خیابان مسجد هاشمیه، سیدآباد در بوستان شیخ جبرائیل، گلمغان در مدرسه حضرت فاطمه (س) ، درویش‌آباد در ورودی محله و آرازعلی در باغ بزرگ جیرال راس ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد در هفت محله شهر اردبیل با همکاری فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج، قرارگاه فرهنگی اجتماعی فاطمه (س)، کانون خدمت رضوی، ادارات کل بهزیستی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و موسسه فرهنگی گلشن افق آراز اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌ها تا ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به اینکه در برنامه‌ریزی کلی رویداد، ۱۴ محله شهر مد نظر قرار گرفته شده است، اجرای آیین‌های آموزشی و هنری و تعاملی در محله‌های دیگر اردبیل نیز اجرا خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل انسجام عمومی قومیت‌ها و مقابله با نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان و کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شناخت در زمینه آموزش‌های هنری، استعدادیابی، نشاط اجتماعی، شناسایی هنرجویان مراکز آموزش هنرِ ساکن محله‌ها و ظرفیت‌سنجی هنری محله‌ها را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.

نوریان گفت: گروه‌های نمایشی منتخب به همراه گروه‌های سرود مدارس و مساجد در روزهای ۱۹تا ۲۵ اردیبهشت ماه به مناسبت دهه فرخنده کرامت اجرای برنامه خواهند داشت و حضور خادمان حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ، حضور و سخنرانی مدیران اجرایی استان و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان محلات از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

نظر شما