شناسهٔ خبر: 66610227 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر روابط‌عمومی انتشارات نکودست بیان کرد؛

هدف ما کمک به تربیت فرزندان خانواده‌های پرمشغله است

مدیر روابط‌عمومی انتشارات نکودست گفت: مطالب ما در حوزه‌های مختلف تربیتی و فرهنگی مانند دیر خوابیدن، استفاده از تلفن همراه، نظم و انضباط و امثال این‌هاست. در واقع با توجه به افزایش مشغله خانواده‌ها سعی کرده‌ایم در تربیت فرزندان به آن‌ها کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به بخش کودک و نوجوان انتشارات نکودست اشاره و بیان کرد: ما از سال گذشته واحد کتاب‌های «نکو» را راه‌اندازی کردیم که واحد کودک و نوجوان انتشارات نکودست است و تا به حال ۱۰ عنوان کتاب تولید کرده‌ایم که در حوزه آموزش رفتاری کودکان و مطابق با دغدغه‌های روز والدین هستند؛ مثلاً سلام کردن، صبحانه خوردن، مسواک زدن، مصرف دارو و….

او در خصوص قالب تولید کتاب‌های این مجموعه و مزیت آن‌ها گفت: این کتاب‌ها به زبان شعر تولید شده‌اند و کاملاً تألیفی هستند و طراحی آن‌ها به صورت کمیک و رئال، همراه با نقاشی انجام شده است. مزیت اصلی کتاب‌های ما بارکد دوبُعدی(QR code) تعریف‌شده در پشت جلد کتاب‌هاست که همه آن‌ها فایل صوتی به صورت موزیکال دارند و خانواده‌هایی که به علت مشغله زیاد وقت کافی ندارند، می‌توانند با استفاده از این بارکد دوبعدی، مطالب این کتاب‌ها را به صورت صوتی و همراه با موسیقی برای فرزند خود پخش کنند.

نظری در توضیح مجموعه کتاب‌داستان‌های ۱۰ جلدی «گلی و قلی» نیز بیان کرد: ما دو شخصیت را به نام‌های «گلی» و «قلی» طراحی کرده‌ایم که دو خواهر و برادر هستند. این خواهر و برادر در طول روز و فعالیت‌های روزانه با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شوند؛ از بازی کردی تا غذا خوردن و مصرف دارو و …. این‌ها را آمده‌ایم به زبان شعر پیاده کرده‌ایم. مطالب در حوزه‌های مختلف تربیتی و فرهنگی مانند دیر خوابیدن، استفاده از تلفن همراه، نظم و انضباط و امثال این‌هاست. در واقع با توجه به افزایش مشغله خانواده‌ها سعی کرده‌ایم در تربیت فرزندان به آن‌ها کمکی کنیم.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما