شناسهٔ خبر: 66610111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محفل شاعران اردبیل به شمیم رضوی آراسته شد

اردبیل - ایرنا - محفل شعر ارادت رضوی با عنوان "قزیل سقاخانه" به مناسبت دهه کرامت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با شعرخوانی شاعران آئینی و انقلابی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در محفل شعر رضوی در مهدیه اردبیل گفت: این محفل در راستای دومین دوره جشنواره شعر "قزیل سقاخانه" و در استمرار جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: شعرخوانی و عرض ارادت در باب امام هشتم شیعیان را به لحاظ سوز و شور اشعار شاعران آئینی و انقلابی، به نوعی زیارت آن امام همام قلمداد می‌شود و امیدواریم با همت و همکاری شاعران نامدار استان سبلان، این قبیل محافل توسعه یابد.

علیرضا حسن‌زاده ، فرمانده قرارگاه فاطمه الزهرا (س) مهدیه اردبیل نیز در این آیین گفت: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با همکاری فعالان جهادی و انقلابی مهدیه و سایر نیروهای جوان تدارک دیده شده و در دهه کرامت در مناطق مختلف شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد.

در ادامه این محفل شاعران جوان و پیشکسوتان شعر و ادب آیینی و انقلابی از شهرستان‌های مختلف استان اردبیل آخرین سروده‌های ترکی و فارسی خود را در باب عرض عشق و ارادت به پیشگاه امام رضا (ع) خواندند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و انجمن‌ها و گروه‌های ادبی متعددی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در مرکز و شهرستانهای آن فعال است.

نظر شما