شناسهٔ خبر: 66609903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با انتقاد فرماندهان نظامی

رئیس ستاد ارتش اشغالگر: جنگ غزه بی‌فایده است

زهرا موسوی

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به راه انداخته است، انتقاد کرد.

این کانال عبری افزود که این انتقادات و اظهارات تند در یکی از گفت‌وگوهایی که در آخر هفته انجام شد، صورت گرفت.

هالوی گفت که ارتش دوباره به جبالیا حمله می‌کند زیرا «هیچ تحرک سیاسی که منجر به ایجاد یک نهاد حاکم غیر از حماس در نوار غزه شود، وجود ندارد» و ما باید بارها و بارها در آنجا (در جبالیا) و در مناطق دیگر (در نوار غزه) به منظور برچیدن زیرساخت‌های حماس کار کنیم.

او در اشاره به اینکه حمله ارتش اشغالگر به غزه خسته کننده، ناامیدکننده و بیهوده است، آن را یک تلاش «سیزیفی» خواند.

به گزارش کانال ۱۳ عبری، مقامات ارشد ارتش اشغالگر نیز از نتانیاهو و دولتش خواستند تا در جنگ با غزه تصمیم بگیرند و استراتژی تدوین کنند.

مقامات ارشد حکومت اشغالگر همچنین در هفته‌های اخیر به نتانیاهو هشدار داده‌ و گفته‌اند که رفتار رژیم صهیونیستی و این واقعیت که دولت در مورد «روز بعد» در غزه تصمیم نمی‌گیرد «به سادگی جان مردم را به خطر می‌اندازد».

این در حالی است که گردان‌های القسام روز شنبه اعلام کردند که نیروها و تجهیزات اسرائیلی را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار داده و خساراتی به صفوف ارتش اشغالگر وارد کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که تعداد کشته شدگان این رژیم از هفت اکتبر به ۶۲۰ نفر از جمله افسران و سربازان رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما