شناسهٔ خبر: 66609812 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

میزان بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت مثبت شد

بارش‌های اخیر وضعیت کلی میزان بارش‌های کشور را بهبود داد، به طوری که بارندگی‌ها در سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا کنون نسبت به دوره بلندمدت هم با رشد یک‌درصدی داشته است، اما نسبت به سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وضعیت بارندگی‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال بهبود یافت و موجب رشد شاخص کلی بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه شد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش‌ها این هفته نیز تداوم دارد.

آمار جدید منتشر شده از سوی دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری تا روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۲۲۶.۷ میلیمتر بارش در کل کشور رخ‌داده است.

این میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت که ۲۲۵.۱ میلیمتر بارش ثبت شده داریم با یک درصد رشد همراه شده است.

میزان بارش‌ها همچنین در مقایسه با دوره مشابه در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) که در بازه زمانی تا ۲۱ اردیبهشت آن ۱۹۰ میلیمتر بارش داشته‌ایم ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، از مجموع استان‌های کشور استان کهگیلویه و بویراحمد با دریافت ۷۰۸.۲ میلیمتر بارش رتبه نخست پربارش‌ترین استان کشور را دارد؛ پس از آن گیلان با دریافت ۶۶۹.۵ میلیمتر در جایگاه دوم استان‌های پربارش قرار گرفته است.

بارش‌های استان سیستان و بلوچستان نیز به رقم ۱۴۷.۳ میلیمتر رسید که در مقایسه با ۶۷.۹ میلیمتر بارش سال آبی گذشته رشد ۱۱۷ درصدی را تجربه کرده است.

در مجموع فقط ۶ استان کشور با کاهش بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو هستند.

نظر شما