شناسهٔ خبر: 66609803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح کرد:

گام مهم وزارت کشور در اجرای قانون با برگزاری الکترونیک انتخابات

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات در قانون انتخابات پیش بینی شده بود و وزارت کشور به خوبی قانون را در این زمینه اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی، گفت: انتخابات الکترونیکی مجلس دوازدهم در کمال امنیت و سلامت برگزار شد، من از وزارت کشور بابت این مسأله تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: برگزاری موفق این دور از انتخابات زمینه ساز برگزاری انتخابات الکترونیکی در دوره های بعد خواهد بود تا انتخابات ریاست جمهوری در فضایی شفاف‌تر و با سرعت بیشتر برگزار شود.

جوکار خاطرنشان کرد: برگزاری الکترونیکی انتخابات در قانون انتخابات پیش بینی شده بود و وزارت کشور به خوبی قانون را در این زمینه اجرا کرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما باید در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به سمتی حرکت کنیم که حتی احراز هویت رأی دهندگان نیز به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: با احراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان از طریق تلفن همراه، عملا می‌توانیم صندوق رأی را به منازل مردم ببریم.با انجام این کار هزینه های برگزاری انتخابات به شدت کاهش می یابد و به عنوان نمونه دیگر نیازی به شعبه اخذ رأی نیست و افراد می توانند از طریق تلفن همراه خود در انتخابات شرکت کنند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: اهراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان در قانون پیشبینی نشده اما ما در مجلس حاضریم در بحث قانونگذاری در این باره در کنار دولت باشیم و نیازهای قانونی در این بخش را با تصویب طرح‌های قانونی برطرف سازیم.

نظر شما