شناسهٔ خبر: 66609683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

الهندی: دولت آمریکا دچار سردرگمی است

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما در را به صورت نهایی به روی مذاکره نبسته ایم و گروه‌های مقاومت در حال بازنگری در راهبرد خود در واکنش به تجاوز رژیم اشغالگر به رفح هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از تلویزیون الجزیره، محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی در محقق ساختن همه اهداف خود در جنگ غزه شکست خورد. تنها هدفی که نتانیاهو و کابینه اش در محقق ساختن آن موفق هستند، ارتکاب جنایت است، اما اهداف اعلام شده جنگ مبنی بر شکست اراده مقاومت و بازگرداندن اسیران صهیونیست با قدرت نظامی کاملا شکست خورده است.

وی افزود: ماهیت واقعی نتانیاهو پس از موافقت مقاومت با پیشنهاد آتش بس میانجی گران، برای جهانیان آشکار شد. نتانیاهو ثابت کرد خواهان اتلاف وقت است و نمی‌خواهد جنگ علیه نوار غزه را پایان دهد، چرا که پایان جنگ به معنای پایان حیات سیاسی نتانیاهو خواهد بود.

الهندی گفت: آغاز حملات دوباره به رفح و مناطق مختلف نوار غزه هیچ دستاوردی برای رژیم اشغالگر نخواهد داشت. به محض خروج صهیونست‌ها از هر منطقه بار دیگر مقاومت به آن بازخواهد گشت و در صورت اصرار بر اشغالگری، دچار فرسایش خواهند شد.

وی افزود: مقاومت با قدرت در عرصه حضور دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را شکست داد چرا که بخشی از ملت فلسطین است. مقاومت اعلام کرده است که توپ اکنون در زمین میانجیگران است که سند توافق را پیشنهاد دادند. آنها باید به اعمال فشار خود بر رژیم اشغالگر ادامه دهند. ما در را به صورت نهایی به روی مذاکره نبسته ایم و گروه‌های مقاومت در حال بازنگری در راهبرد خود در واکنش به تجاوز رژیم اشغالگر به رفح هستند.

الهندی تأکید کرد: بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره تحولات غزه به منزله چراغ سبز به تداوم جنایت رژیم اشغالگر در رفح است. دولت آمریکا دچار سردرگمی است و نمی‌خواهد تل آویو را به صورت جدی برای توقف تجاوز تحت فشار قرار دهد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی که تصور می‌کرد یک تا دو هفته حمله به غزه را به نتیجه می‌رساند، اکنون در مناطق مختلف نوار غزه گرفتار شده است. مقاومت اکنون به جبالیا، محله الزیتون و هر جایی که اشغالگران از آن بیرون رانده می‌شوند، بازگشته است. ما اکنون در حال مشاهده عملیات‌هایی در نوار غزه علیه اشغالگران هستیم که در روز‌های آغازین نبرد شاهدش بودیم.

نظر شما