شناسهٔ خبر: 66609358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نشست‌های صمیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی با رزمندگان در دل جنگ+ فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی که در زمان دفاع مقدس کسوت ریاست جمهوری را بر عهده داشتند، بار‌ها در جبهه حاضر شدند و به سخنرانی در میان رزمندگان پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضور روحانیت در جمع رزمندگان لشکر‌ها و یگان‌ها مایه دلگرمی و امید بود. رزمنده‌هایی که در شرایط سخت و دشوار جنگ در میدان‌های نبرد مشغول دفاع از کشور بودند و در جنگی نابرابر با دشمن بعثی با بذل جان مقاومت را با ادبیاتی نو مشق می‌کردند این همراهی روحانیت به نوعی تائیدی بر عملکرد آنان و دلگرمی برای حضور در این میدان بود.

بار‌ها روحانیونی که در جبهه حضور پیدا کردند، از رهبر معظم انقلاب اسلامی تا ائمه جمعه به جایگاه جهاد و بر تن کردن لباس مجاهدت اشاره داشته و آن را فیضی عظیم می‌دانستند که تنها انسان‌های بزرگ توان قدم گذاشتن در آن را داشتند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن زمان ریاست جمهور کشور بودند بار‌ها در میدان جبهه و در میان لشکر‌ها حاضر شدند و به سخنرانی در میان رزمندگان پرداختند. ایشان در سال ۱۳۶۷ از پادگان انبیا شوشتر محل استقرار نیرو‌های لشکر ۸ نجف آباد بازدید کرده و در میان کادر فرماندهی لشکر سخنرانی کردند.  

ایشان همچنین در ادامه از قسمت‌های مختلف پادگان و توان زرهی لشکر بازدید کردند که فیلمی از آن در آرشیو لشکر ۸ نجف آباد وجود دارد و منتشر شده است که در ادامه آن را می‌بینید.

در بخشی از این دیدار صمیمانه رزمندگان سوالات خود را از رهبر معظم انقلاب می‌پرسند.  

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از صحبت‌های خود در جمع رزمندگان لشکر ۸ نجف آباد می‌گوید: «من اول جنگ در منطقه در جبهه بودم. در اتاق ننشستم تفنگ به دست بگیرم بلکه در زمانی که هنوز سپاه حضور نداشت به جنگ رفتم. از وقتی مسئول شدم امام به ما اجازه نداد حتی در شهر‌های نزدیک به خط حضور پیدا کنیم.»

<div id="video-display-embed-code_2460682" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/666608/2460682?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ 141

نظر شما