شناسهٔ خبر: 66609347 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ردپای یونسی در موفقیت الشحانیه

صعود دوقلوهای ایرانی - اسپانیایی به لیگ ستارگان

سعید یونسی به‌عنوان سرمربی در سایه الشحانیه، نقش پر رنگی در صعود این تیم به لیگ ستارگان قطر داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الشحانیه که پیش از این بازیکنان ایرانی زیادی را در ترکیب خود داشته است، موفق شد با پیروزی برابر المرخیه در بازی پلی آف صعود یا بقا لیگ ستارگان قطر، به دست بالاتر صعود کرده و به لیگ ستارگان بازگردد.

الشحانیه که به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به الخور در رده دوم قرار گرفت، راهی دیدار پلی آف شد و برای صعود به لیگ ستارگان، باید با تیم یازدهم لیگ بازی می‌کرد.

این تیم در تک دیدار برابر المرخیه موفق شد با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند و بدین ترتیب راهی لیگ ستارگان شد تا طلسم ناکامی تیم‌های دسته دومی در بازی پلی آف مقابل تیم یازدهم لیگ ستارگان را بشکند.

برخلاف سال‌های گذشته، امسال بازیکن ایرانی در ترکیب الشحانیه حضور نداشت اما یک بازیکن ایرانی – قطری به نام مصطفی جعفری در این تیم حضور دارد. اما نکته مهم پیرامون این تیم قطری، حضور یک مربی ایرانی روی نیمکت این تیم است.

2020819

سعید یونسی که فصل قبل در قامت سرمربی الشحانیه انجام وظیفه می‌کرد، در این فصل به‌عنوان دستیار آلوارو مخیا لوپز در کادرفنی الشحانیه حضور داشت اما در واقع او را می‌توان سرمربی اصلی این تیم قطری قلمداد کرد. چرا که آلوارو لوپز پیش از این سابقه شاگردی یونسی را دارد و این مربی اسپانیایی برای دریافت مدرک پرولایسنس فیفا، می‌بایست به‌عنوان سرمربی مشغول به کار می‌شد و به همین دلیل در این فصل، نام او به‌عنوان سرمربی تیم رد شده است.

یونسی که در ابتدای فصل وظیفه تشکیل تیم را برعهده داشت، بازیکنان خوبی را به ترکیب الشحانیه اضافه کرد. فرانچسکو آنتونوچی 24 ساله و ایتالیایی که سابقه حضور در آژاکس را دارد، یکی از بازیکنان الشحانیه است. یک گلر 19 ساله و مهاجم 21 ساله هر دو با ملیت آرژانتینی، مهاجم 23 ساله سیرالئونی و... از جمله بازیکنان جوان و خارجی این تیم محسوب می‌شوند.

2020816

یک نام به نسبت مطرح دیگر نیز در ترکیب الشحانیه حضور دارد که آن، مارک مونیسا اسپانیایی است که سابقه بازی در جوانان بارسلونا را در کارنامه دارد و برای خیرونا و استوک سیتی نیز بازی کرده است. نایل میسون، بازیکن 27 ساله انگلیسی با سابقه بازی در آستون ویلا نیز دیگر خارجی این تیم است.

یونسی که سابقه طی کردن دوره مربیگری در پرتغال، اسپانیا و آمریکا را دارد، به‌عنوان سرمربی باتجربه کادرفنی الشحانیه و در ترکیب با نیروی جوانی آلوارو مخیا لوپز که هشت سال را در رده‌های پایه رئال مادرید، توانستند با تزریق نیروی جوان به این تیم قطری، آنها را به لیگ ستارگان بازگردانند، قرار گرفته است.

2020818

به هر حال می‌توان انتظار داشت که یونسی در فصل بعد به‌عنوان سرمربی الشحانیه مشغول به کار شود تا در لیگ ستارگان دوره بعد، بعد از پوریا اسبقی، شاهد حضور یک سرمربی دیگر ایرانی در لیگ قطر باشیم که در نوع خود جالب توجه است.

نظر شما