شناسهٔ خبر: 66609199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اتحادیه اروپا: دستور تخلیه رفح غیرقابل قبول است

چارلز میشل، رئیس اتحادیه اروپا روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دستور تخلیه اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی محبوس در شهر رفح در جنوب غزه "غیرقابل قبول" است. چارلز میشل، رئیس اتحادیه اروپا روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دستور تخلیه اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی محبوس در شهر رفح در جنوب غزه "غیرقابل قبول" است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، چارلز میشل، رئیس اتحادیه اروپا روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دستور تخلیه اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی محبوس در شهر رفح در جنوب غزه "غیرقابل قبول" است.

طبق گزارش نشریه بارونز، اوایل روز شنبه، ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیان آواره حاضر در رفح دستور داد تا مناطق بیشتری از شرق رفح و شمال نوار غزه را ترک کنند.

میشل، رئیس شورای اروپا به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، نوشت: دستور تخلیه غیرنظامیان گرفتار در رفح به مناطق ناامن غیرقابل قبول است.

وی افزود: ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارد و از انجام عملیات زمینی در رفح خودداری کند. گذرگاه‌ها باید به طور فعال باشند و اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه ضروری به مناطق قحطی زده سراسر غزه برسند.

میشل همچنین خواستار تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس پایدار شد.

پیشترارتش اسرائیل  اعلام کرد که «نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر» از زمان اعلام شروع عملیات زمینی و صدور دستور تخلیه، از محله‌های شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند.

وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر به منطقه بشردوستانه در المواسی، در شمال غربی رفح، که مملو از حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی است، آواره شده‌اند».

دیروز ارتش اسرائیل به ساکنان مناطق بیشتری از رفح دستور داد تا به سمت «منطقه بشردوستانه گسترده در المواسی» بروند، که نشانه دیگری از پیشبرد برنامه‌های ارتش این رژیم برای حمله زمینی به رفح است.

در همین رابطه؛ «آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس از ساکنان و آوارگان جبالیا در شمال غزه و ۱۱ محله در نوار غزه خواست فورا به پناهگاه‌های غرب شهر غزه بروند و افزود: «این فراخوانی است برای همه ساکنان و آوارگان در منطقه جبالیا و محله‌های السلام، النور، تل الزعتر، پروژه بیت لاهیه، اردوگاه جبالیا، عزبت ملین، الروضه، ال. نزهه، الجرن، النهضه و الظهور که فوراً به پناهگاه‌های غرب شهر غزه بروید!»

انتهای پیام/

نظر شما