شناسهٔ خبر: 66608882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

گزارش؛

سفر پربار رئیس جمهور به قم

رئیس جمهور در دومین سفر به استان قم طرح ها و پروژه های مهمی همچون فیبر نوری و طرح های مسکن را افتتاح و با مردم، طلاب، علما و مراجع تقلید به دیدار و گفت وگو پرداخت.

صاحب‌خبر -

آیت الله سیدابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه با زیارت حرم حضرت معصومه که بدون اعلام قبلی صورت گرفت، سفر خود به قم را آغاز کرد.

دومین سفر استانی دولت سیزدهم به طور رسمی با حضور رئیس جمهور در گلزار شهدای قم و ادای احترام وی به جانفدایان ایران اسلامی آغاز شد.

افتتاح اتصال سراسر فیبر نوری و بازدید از ایتا و باسلام

آیت الله رئیسی صبح پنجشنبه، با حضور در پارک علم و فناوری استان، پروژه اتصال سراسری استان قم به شبکه فیبر نوری را به شکل رسمی افتتاح کرد.

برای اجرای این طرح در 7 شهر استان قم، در مجموع 340 کیلومتر حفاری و داکت‌گذاری درون‌شهری و 65 کیلومترحفاری و داکت‌گذاری بین‌شهری انجام شده است.

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

این طرح در مدت 180 روز و با صرف اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان اجرا شده و بر اساس آخرین برآورد مرکز آمار، 435 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

رئیس جمهور در سخنرانی عمومی خود با اشاره به این طرح، قم را مرکز تولید محتوا دانست و فیبر نوری را یک زیرساخت مهم ارتباطی برای قم توصیف کرد.

همچنین رئیس جمهور پس از این مراسم از محل دفتر مرکزی شبکه پیام‌رسان ایتا و سکوی خدماتی باسلام در محل پارک علم و فناوری استان قم بازدید کرد.

رئیسی در این دیدار با توضیحات دست‌اندرکاران و مدیران این دو سکوی خدماتی برخط از جزئیات فعالیت‌ها و خدمات آنها مطلع شد و ضمن تاکید بر تداوم و تقویت حمایت‌های دولت از فعالیت سکوهای برخط داخلی، از مسئولان این سکوها نیز خواست که نهایت تلاش خود را برای گسترش و تقویت خدمات خود به کار بگیرند.

آیین واگذاری مسکن و زمین با حضور رئیس جمهور

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

پس از این افتتاح نوبت به مراسمی مرتبط با مسکن رسید و رئیس جمهور در آیین واگذاری 3 هزار و 748 واحد مسکونی و 3 هزار و 508 قطعه زمین به متقاضیان حضور یافت.

این واحدهای مسکونی و قطعات زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد و رئیس جمهور به شکل نمادین کلید یک واحد مسکونی و سند سه قطعه زمین را به صاحبان آنها تحویل داد.

سهم استان قم در طرح نهضت ملی مسکن ساخت 63 هزار واحد مسکونی بود که به گفته وزیر راه و شهرسازی، با تدابیر اتخاذ شده تا کنون ساخت 71 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح آغاز شده و 16 هزار قطعه زمین روستایی نیز در حال واگذاری به متقاضیان است که مجموع واحدهای مسکونی احداثی در طرح نهضت ملی مسکن را به بیش از 86 هزار واحد می‌رساند.

تحویل 140هزار خانه ارثی

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

رئیس جمهور با اشاره به تأکید دولت نسبت به کیفیت احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در سال‌های گذشته طرح مسکن با همه مزیت‌هایی که داشت، دارای اشکالاتی هم بود اما راه رفع این اشکالات کنار گذاشتن و از دستور کار خارج کردن این طرح نبود. امروز دولت مردمی علی‌رغم اینکه نسبت به مسکن مهر تعهدی نداشته، اما با نگاه حل مسئله و با ایجاد درآمد برای تأمین منابع اقدام به تکمیل این طرح کرده و از 240 هزار واحد مسکونی به ارث رسیده برای دولت تا کنون بیش از 140 هزار مسکن آن تکمیل و واگذار شده است.

دکتررئیسی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه ما امید مردم است و نباید با غفلت و کم‌کاری این امید را تبدیل به ناامیدی کرد، افزود: واگذاری بیش از 7 هزار واحد مسکونی و قطعه زمین به مردم استان قم خبر بسیار مسرت‌بخش و امیدوارکننده است که امیدواریم موجبات رضایتمندی خدای متعال و مردم شریف این استان را فراهم کرده باشد.

بازدید از 30هزار آینده بزرگ

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، پس از حضور در مراسم واگذاری 3 هزار و 748 واحد مسکونی و 3 هزار و 508 قطعه زمین به متقاضیان، از سایت 560 هکتاری احداث بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان قم بازدید کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مسئولان طرح نهضت ملی مسکن استان، از جزئیات اقدامات و برنامه‌های تکمیل این واحدها مطلع شد.

استقبال مردمی از امام روح الله تا بی‌بی معصومه

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

استقبال مردمی از رئیس دولت مردمی در شهر کریمه اهل بیت از مجاور بیت تاریخی امام خمینی واقع در میدان روح الله شهر قم آغاز و تا صحن امام جواد (ع) حرم بانوی کرامت ادامه یافت. خادمان ستاد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز در میانه مسیر و در اطراف حرم مطهر، نامه های مردم را دریافت می کردند.

رئیس جمهور در وقت کوتاهی که از آغاز سخنرانی در حرم، تا زمان اذان داشت به عملیات وعده صادق نیز اشاره ای داشت و در جملاتی بدون اشاره صریح، دیپلماسی دولت سابق را نقد کرد و معامله بر سر توان موشکی در قالب برجام 2 و 3 را خسارت برای کشور دانست.

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، خود را خادم مردم و سرباز رهبرمعظم انقلاب توصیف کرد و خطاب به مردم قم به مسائل فرودگاه، مونوریل و متروی این شهر نیز اشاره داشت.

اشاره به معضل بی حجابی نیز در سخنان رئیس جمهور جای داشت و به دغدغه مندان و علما وعده داد که نظر اسلام را در نظر داشته باشد.

میزبانی مردم نیروگاه از رئیس جمهور

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

رئیس جمهور با حضور در محله نیروگاه شهر قم، در یک مسجد حاضر شد و پای دغدغه مردم نشست.

آیت اللهِ جمهور، در فیضیه

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

برنامه های عصر پنجشنبه رئیس جمهور با حضور در مدرسه مبارکه فیضیه و در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه آغاز شد وی در این مراسم گفت: اساس کرامت انسان آن است که بتواند با فکر و اندیشه و عمل خود جامعه‌ای مبتنی بر آموزه‌های دینی بنا کند و بتواند به آنجا برسد که روح و جان او جز خدا نخواهد و در عرصه زندگی اجتماعی نیز بداند آنچه می‌تواند سعادت او را در این عالم و آن عالم تضمین کند، اطاعت از امر خدا و اولیای خداست.

رئیس جمهور با تقدیر از روحیه ضدفساد و عدالت‌خواهانه علما و طلاب که در این نشست مطرح شد، به سیاست دولت در زمینه مبارزه با فساد در دو سطح رفع ساختارهای فسادزا و مقابله با مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی اشاره و تصریح کرد: ما در مقابله با فساد و رفع ساختارهای فسادزا تردیدی نداریم و در این مسیر ملامت ملامت‌گران هرگز ما را از پیگیری اهداف‌مان بازنخواهد داشت و یقین بدانید توصیه‌ها و دغدغه‌های شما نیز مورد توجه و پیگیری دولت خواهد بود.

بررسی مشکلات ویژه، با حضور مسؤولین

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

پس از مراسم فیضیه، رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان قم پس از شنیدن گزارش موانع پیش‌روی تکمیل دو طرح عظیم منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم، دستورات لازم برای رفع مشکلات و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها را صادر کرد.

رئیسی همچنین در نشست شورای اداری استان به مسائل مختصه به قم پرداخت.

وی به موضوع مهاجرین و اتباع به عنوان یکی از مسائل مبتلابه استان قم اشاره کرد و افزود: حضور اتباع در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی شهر قم برای تحصیل و علم‌آموزی بسیار مغتنم است، اما حضور عموم اتباع به ویژه در زمینه ازدواج، اشتغال، تردد و نقل و انتقال در کشور باید با نظارت سازمانی باشد تا در مسائل امنیتی، اجتماعی و اقتصادی با مشکل مواجه نشویم.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش محوری مدیریت در موفقیت کارها، از مدیران استان خواست ضمن توجه به موضوع افزایش بهره‌وری، مصوبات دور دوم را نیز همانند مصوبات دور اول با کار جهادی و انقلابی پیگیری و اجرا کنند و تصریح کرد: منابع و اعتبارات، برنامه و کارشناسی طرح‌ها و پروژه‌ها مهم است اما از همه اینها مهم‌تر مدیریت است که کارها را به سرانجام می‌رساند.

دیدار رئیسی با آیت الله شبیری

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در دومین سفر دولت مردمی به استان قم شامگاه پنجشنبه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله  سید موسی شبیری زنجانی، با ایشان دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار گرم و صمیمی ضمن تشکر از توجهات آیت‌الله  شبیری زنجانی نسبت به دولت مردمی و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع معظم تقلید و همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرایی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان را خواستار شد.

حضرت آیت‌الله  شبیری زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کردند.

پایان و آغاز با علما

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

رئیس جمهور در پایان برنامه های روز پنجشنبه -روز نخست سفر خود- در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از علما، فضلا و اعضای دفتر معظم‌له دیدار کرد و روز دوم سفر را نیز با حضور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آغاز کرد.

رئیس جمهور در این دیدارها ضمن استماع نظرات و دیدگاه‌های حاضران و پاسخ به برخی سوالات و نکات مطرح شده، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته در مواجهه با مشکلات و دشواری‌های اداره کشور در آغاز به کار دولت مردمی و دستاوردهای دولت از جمله در زمینه‌های مهار شیوع گسترده کرونا، مهار و کاهشی شدن نرخ تورم، نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی، تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل، احیای روابط و تجارت خارجی با محوریت تقویت تعاملات با کشورهای همسایه، مسلمان و همسو و تلاش برای ارتقای امید، اعتماد و سرمایه اجتماعی پرداخت.

تأکید آیت الله مکارم بر اطلاع رسانی از اقدامات دولت

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

دیدار با مراجع در دومین روز دومین سفر رئیس جمهور به قم با حضور وی در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه یافت.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار، سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در اجتماعات مردمی را باعث آشنایی و اطلاع دقیق از مشکلات مردم و مایه امیدواری توصیف و تصریح کرد: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته اما اطلاع‌رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود.

این مرجع تقلید شیعیان خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: بنده همواره برای موفقیت جنابعالی و دولت مردمی دعا می‌کنم. پرکاری شخص جنابعالی و ارتباط گسترده شما با مردم، مایه امیدواری دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان است.

دیدار با مرجعی دیگر

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، با حضور در دفتر حضرت آیت‌الله  جعفر سبحانی با وی دیدار کرد.

رئیس جمهور در دیدار حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه آمارها و شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی‌دارد، کاهش مشکلاتی نظیر بیکاری، احیای واحدهای تولیدی راکد، کاهشی شدن نرخ تورم و رشد نقدینگی و بهبود وضعیت ناهنجاری‌های اجتماعی در راستای پیگیری دغدغه عموم مردم متدین کشور گواه این مدعا دانست.

حضرت آیت‌الله سبحانی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) نزدیک شدن به سالروز ولادت امام رضا (ع) و نیز آغاز دهه کرامت به رئیس جمهور و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی دکتر رئیسی را نمود برجسته این تلاش‌ها توصیف و تصریح کرد: تلاش‌ها و سفرهای استانی دولت مردمی تاثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و از جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است.

استقبال آیت الله نوری همدانی از رئیس جمهور

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

رئیس جمهور پیش از ظهر روز جمعه در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی حضور یافت و خطاب به این مرجع تقلید بیان داشت: همه تلاش بنده و دولت مردمی این است که با وجود موانع و مشکلات، شتاب روند رشد کشور را افزایش دهیم و به لطف خدا توانسته‌ایم علی‌رغم دشمنی‌ها و فشارهای بی‌نظیر در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی، کاهش بیکاری و احیای واحدهای راکد گام‌های مثبتی برداریم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با ارزش‌ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تاکید کرد.

وی بر اهمیت همصدایی و همگامی مسئولان با مردم تاکید و آن را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر مردم احساس کنند که مسئولان مثل آنها زندگی می‌کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت‌تر تحمل می‌کنند.

افتخار آیت الله جوادی آملی به عملیات وعده صادق

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید، با حضور در دفتر آیت الله جوادی آملی به ایستگاه پایانی خود رسید.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت‌آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه‌های معیشتی آنها تاکید کرد.

همچنین وی در بخش دیگری از بیانات خود، عملیات غرورآفرین وعده صادق را موجب افتخار دانست و تصریح کرد: این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد.

آیت الله رئیسی نیز در این دیدار از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد.

رئیس جمهور درباره عملکرد دولت در زمینه اجرای عدالت گفت: دولت تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ و در این رابطه اقدامات موثری انجام داده است.

دکتر رئیسی همچنین ضمن تشریح اقدامات دولت در زمینه افزایش تولید در حوزه نفت و گاز خاطرنشان کرد: تدابیر اتخاذ شده در انجام عملیات وعده صادق، موجب هماهنگی حداکثری بین میدان، دیپلماسی و رسانه و تحقق کامل اهداف این عملیات شد و در نتیجه مردم نیز با هر سلیقه‌ای از این حرکت غرورآفرین تمجید کردند.

حضور رئیسی در پای صندوق رأی

افتتاح‌ها و دیدار‌های معتدد سفر پربار رئیس جمهور به قم

سفر رئیس جمهور به قم ظهر روز جمعه به اتمام رسید و وی با عزیمت به تهران در یکی از نقطه های جنوبی این شهر رأی خود را به صندوق دور دوم انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی انداخت.

تهیه و تنظیم گزارش: علی نژاد شاهرخ آبادی

نظر شما