شناسهٔ خبر: 66608241 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاربران شبکه‌های اجتماعی به مناسبت نمایشگاه کتاب از کتاب نوشتند

بخوانیم و بسازیم

روزنامه جوان

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار رهبر انقلاب با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل۴۰عنوان کتاب جدید در ۳۵اُُمین نمایشگاه‌بین‌المللی‌کتاب‌تهران حضور خواهد داشت. این ۴۰عنوان، از اردیبهشت ۱۴۰۲به بعد چاپ شده‌اند و۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی از کتب و کتاب‌خوانی نوشتند و نظرات خود در خصوص نمایشگاه کتاب را به اشتراک گذاشتند. کاربران استقبال خوب از نمایشگاه و جمعیت بالای بازدیدکنندگانی که از سراسر کشور خود را رسانده‌اند، نشان‌دهنده محبوبیت کتاب در جامعه ایرانی دانستند. البته آن‌ها از قیمت‌های بالای کتاب گلایه کردند و عدم در نظر گرفتن تخفیف در نمایشگاه را نقطه ضعف نمایشگاه امسال بیان کردند. برخی از کاربران نیز به معرفی کتاب پرداختند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کابران را مرور کرده‌ایم. 


 مهدی فضائلی:
انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار رهبر انقلاب با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل۴۰عنوان کتاب جدید در ۳۵اُُمین نمایشگاه‌بین‌المللی‌کتاب‌تهران حضور خواهد داشت. این ۴۰عنوان، از اردیبهشت ۱۴۰۲به بعد چاپ شده‌اند و۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد. 
 محمد نصوحی:
من واقعاً نمیدونم که چرا این محفل دانایی نمایشگاه کتاب در طول سال و در سطح شهر تکثیر نمیشه؟ فکر کن جوانان هر سؤالی درباره حجاب و سایر موارد شرعی داشته باشن، با کمک کارشناسان باسواد پاسخ داده میشه. مثلاً چرا تو ایستگاه‌های مترو نباشه؟ این اصل امر به معروفه. 
 علیرضا زادبر:
لیست پیشنهادی جهت تهیه در نمایشگاه کتاب تهران با محوریت تاریخ سیاسی معاصر: ۱) چالش‌های تاریخی، عباس سلیمی نمین و ۲) نیم قرن تا ناکامی، ترجمه حسین جاجرمی. هردو انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران راهرو ۱۶ غرفه ۳۲۳
 نازی علیزاده:
«دیوار آزاد» یکی از ایده‌های باحال نمایشگاه کتاب هست که پارسال و امسال داره اجرا میشه. یه «هر چه می‌خواهد دل تنگت بگوی» خاصی در این ایده می‌بینم که به نظرم همه‌مون به شدت بهش نیاز داریم. خلاصه که از این ایده‌ها بیش باد!
 م. قنواتی:
من حقیقتاً نمی‌دونم سرانه مطالعه در ایران دقیقاً چقدره و در رده چندم جدول جهانی قرار می‌گیریم. اما استقبال خوب مردم از نمایشگاه کتاب، نکته امیدوار کننده‌ای هست که نشون از علاقه مردم به این «یار مهربان و بی‌زبان» داره. 
 علیرضا سفینه:
خلاصه‌ای از نمایشگاه کتاب: مردم علاقه زیادی به خواندن کتاب دارند، اما کتاب‌ها خیلی گران هستند، و مردم توانایی خرید ندارند!
 مجید شاکری:
۲۰ سال قبل شاید، انتشار جلد تازه هرى‌پاتر با ترجمه ویدا اسلامیه افتاده بود به زمان نمایشگاه کتاب. آدم‌ها مى‌رفتند کنار نشر ققنوس و با امید و حسرت بسیار مى‌پرسیدند: «امیدى هست جلد تازه فردا برسد؟» انگار قرن‌ها پیش بود. 
 امیرحسین روزبهانی:
با عدم خرید از نمایشگاه کتاب در اعتراض به قیمت بالای کتب حتی با وجود کد تخفیف، بار دیگه وفاداری خودمو به طاقچه و کتاب الکترونیکی نشون میدم!
 فاطمه محمدی:
با توجه به وضعیت مالی مردم، زمان برگزاری نمایشگاه کتاب با در نظر گرفتن قیمت بالای بسیاری ازکتب در روز‌های انتهایی اردیبهشت نامناسب است. اکثر افراد تا اواسط ماه حتی توان خرید مایحتاج منزل را دیگر ندارند. به‌نظر می‌رسد باید تدبیری دربازه زمانی برگزاری این رویداد فرهنگی کرد. 
 علی رمضانی:
مردم به روز اول نمایشگاه کتاب نمره ۷۳/۶ دادند و ۷۵درصد خیلی زیاد و زیاد مصلی را مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه می‌دانند. 
 فاطمه رایگانی:
من هنوز هم برای نمایشگاه کتاب به‌اندازه دوران نوجوانی ذوق دارم. لکن دیگه توان خرید ندارم!
 ایمان ملکوتی:
امروز رفتم نمایشگاه کتاب تا آدم فرهیخته‌ای بشم چندتا کتاب و مثل زندگی حاج عبدالله والی برا نشر صهبا و خاطرات حاج قاسم از بنیاد شهید سلیمانی و رد زدم تا بعدا تهیه کنم، غرفه دفتر نشر رهبری هم رفتم و کلی گپ زدیم و این کتابای انتشارات انقلاب اسلامی و با خودم آوردم برید فرهیخته می‌شید.

نظر شما