شناسهٔ خبر: 66608097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران

توهم مربی اخراجی در ایران!

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال در حالی برکناری از این سمت را بی انصافی تلقی می‌کند و از تغییر نسل توسط خود سخن می‌گوید که با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

گزارش جماران؛ بعد از اعلام رسمی فدراسیون بسکتبال مبنی بر قطع همکاری با هاکان دمیر سرمربی تیم ملی ، این مربی در این باره با یکی از رسانه‌های ایران صحبت‌هایی انجام داد و دلایلی را برای موفق بودن خود در دوران حضور روی نیمکت تیم ملی عنوان کرد که بسیاری از آن ها نزدیک به واقعیت نبود.

دمیر در بخشی از مصاحبه خود گفته "انتقال نسل سختی را انجام دادم"؛ در این باره باید بگوییم در تمامی رشته‌ها تغییر نسل زمانی اتفاق می‌افتد که به ستاره‌های جوان زیر ۲۰ سال فرصت حضور در تیم ملی داده شود اما آیا در تیم ملی بسکتبال چنین اقدامی صورت گرفت؟ آقای دمیر کدام بازیکن جدید و البته جوان را به تیم ملی معرفی کردید؟ جز محمد امینی که این بازیکن هم در موناکو بازی می‌کند و قبل از حضور شما نیز پدیده بسکتبال ایران به شمار می‌رفت.

کدام نسل را تغییر دادید؟ زمانی که بازیکن زیر ۲۳ ما متین آقاجانپور و سینا واحدی هستند که این دو بازیکن هم به عنوان ملی پوشان اصلی در ترکیب حضور دارند و حتی سینا واحدی استارتر تیم ملی است.

در تمام دنیا تغییر نسل را با بازیکن ۱۷_۱۸ ساله انجام می‌دهند؛ غیر از محمد امینی که خود از بهترین‌های آسیا و اولین ایرانی است که در یورو لیگ حضور داشته کدام بازیکن جدید به تیم ملی معرفی شد؟ اگر ستاره‌هایی مانند محسن عسگری نیا، صارم جعفری و محمد حیدری هم به تیم ملی دعوت می‌شدند و نصف تیم را چنین بازیکنانی تشکیل می‌دادند آن زمان می‌توانستیم بگوییم جوان گرایی انجام شده اما اکنون بر اساس چه معیاری صحبت از انتقال نسل می‌کنید؟ چرا ایمان خیراتی را که بهترین بازیکن کانادا شد و اکنون نیز در ایالت متحده بازی می‌کند دعوت نکردید؟ 

دعوت نشدن برخی بازیکنان و خط خوردن برخی ستاره‌های تأثیر گذار از جمله محمد جمشیدی این سوال و شبهه را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا هاکان دمیر به عنوان رأس کادر فنی نفر اول تصمیم گیرنده بود؟!

او در بخش دیگری از مصاحبه خود اذعان کرده سطح بازیکنان نسبت به زمان پیش از حضور او بالاتر رفته که یک اتفاق بزرگ است؛ در این مورد نیز باید بگوییم طبق آمار ضعیف ترین نتیجه تاریخ  ایران در جام جهانی با دمیر کسب شد و حتی در  بدترین دوره ایران یک پیروزی داشته است؛ دوره گذشته از جام جهانی ایران به المپیک صعود کرد و بهترین تیم آسیا شد اما این دوره در میان ۳۲ تیم مقام ۳۱ را بدست آمد که آن هم اگر تیم اردن نبود تیم ملی عنوان بدترین تیم را به خود اختصاص می‌داد علاوه بر آن  در آسیا کاپ هم به مقام پنجم بسنده شد که نتیجه خوبی نبود.

سرمربی برکنار شده تیم ملی بسکتبال ایران همچنین در قسمتی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرده که رابطه خوب و صمیمی با بازیکنان داشته و دارد؛ این در حالی است که طبق برخی اخبار غیرموثق و غیررسمی حواشی در تمرینات به خاطر اخلاق تند دمیر رخ داده و حتی نزدیک بوده درگیری فیزیکی بی او و یکی از بازیکنان صورت بگیرد و در اردوی ترکیه هم بحث هایی انجام شده است.

در پایان باید گفت با توجه به نتایج و حواشی هاکان دمیر به نظر می رسد فدراسیون تصمیم درستی در برکناری او اتخاذ کرد و انتظار می‌رود این بار  انتخاب درستی برای سرمربیگری تیم ملی داشته باشد.

 

نظر شما