شناسهٔ خبر: 66607810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام‌جمعه شیراز:

پرداختن به حرم مطهر شاهچراغ (ع) تقوا را در شیراز،جلوه‌گر می‌کند

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر می‌خواهیم تقوا را در شهرشیراز جلوه گر کنیم باید به حرم مطهر شاهچراغ (ع) بپردازیم و تحقق سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) را پیگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت الله لطف‌الله دژکام روز شنبه در نشست مشترک شورای اداری و فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته نوعی نگرانی و دلواپسی نسبت به عقب ماندگی شیراز نسبت به آفاق ملی در میان مردم و مسئولان استان وجود داشته است.

امام‌جمعه شیراز افزود: سوال این است که چگونه باید این عقب ماندگی را جبران کنیم؛ پیشنهاد قرآن کریم این است تقوا زمینه ساز حل مشکلات و جبران عقب ماندگی ها است و دیگر راه‌ها به در بسته می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیه‌ای از سوره حج، ادامه داد: خداوند فرموده است که تعظیم شعائر الهی نشانه تقوا است و در شیراز پرداختن به حرم مطهر شاهچراغ (ع) نمونه‌ای از برگداشت شعائر است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، گفت: اگر می‌خواهیم تقوا را در شهر جلوه گر کنیم باید به حرم بپردازیم و اکنون شورای شهر شیراز در تدوین سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) پیشقدم شده است.

دژکام افزود: شهردار شهر جلودار این حرکت بزرگ و است و باید در اجرای این سند همت عالی داشته و به بقیه نیز صف بدهد.

وی گفت: حرم مطهر احمدبن موسی (ع) محور عزت بخش و پیش برنده شیراز است و اگر محورهای ۱۴ گانه سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) را پیگیری کنیم، دیگر بخش‌ها مانند اقتصاد و فرهنگ نیز سامان می یابد.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شیراز باید برای جهان الهام بخش باشد.

دژکام اظهار کرد: سند راهبردی شیراز سومین حرم مطهر دولت تنها با تلاش دولت محقق نمی‌شود بلکه نیازمند همراهی مردم و دولت است.

نظر شما