شناسهٔ خبر: 66607133 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشف بیش از یکهزار و 200 تن موادمخدر و پیش‌ساز صنعتی در آذربایجان‌غربی

بیش از یکهزار و 200 تن موادمخدر و پیش‌ساز صنعتی در آذربایجان‌غربی کشف شده است.

صاحب‌خبر -

کشف بیش از یکهزار و 200 تن موادمخدر و پیش‌ساز صنعتی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: امسال یکهزار و 290 تن انواع موادمخدر و پیش ساز صنعتی در استان کشف شده است.

سردار رحیم جهانبخش ، با اشاره به رشد ۴۵ درصدی کشفیات موادمخدر در استان در سال جاری افزود: در این راستا چهار هزار و۱۴۵ نفر دستگیر شدند که از این تعداد سه هزار و824 نفر معتاد متجاهر بودند.

سردار جهانبخش اظهارکرد: امسال دوهزار و 941 فقره پرونده قضایی در حوزه مواد مخدر در استان تشکیل تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان، با اشاره به کشف چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و بیش از دو تن مواد شیمیایی مرتبط با تولید مواد مخدر در سال گذشته گفت: پارسال همچنین بیش از ۵۵۲ هزار عدد قرص روان گردان و مواد مخدر نو پدید کشف شده است.

وی، با اشاره به مجموع عملکرد کمیته مقابله با موادمخدر استان در سال گذشته افزود: هشت تن و ۶۸۷ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و هفت هزار و ۳۷۲ نفر معتاد جمع‌آوری و تحت درمان قرار گرفتند.

سردار جهانبخش، با بیان اینکه یکهزار و 230 میلیارد تومان اموال در این راستا شناسایی و معرفی شد،اضافه کرد: در این مدت بیش از دو هزار و ۳۷ طرح در مناطق آلوده به مواد مخدر در استان اجرا و ۲۱۹ نقطه و محله آلوده در استان پاکسازی و ۲۳۲ مکان پلمب شده است.  

 

 

نظر شما