شناسهٔ خبر: 66606922 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد خبر داد

تولید قیر پلیمری مخصوص باند فرودگاه‌ها برای نخستین بار در کشور

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد از تولید قیر پلیمری مخصوص باند فرودگاه‌ها در این مجموعه صنعتی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، اکبر دادخواه امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در آیین رونمایی از این محصول تازه در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اشاره به کاربرد این محصول در باند فرودگاه‌ها توضیح داد: با توجه به بار ترافیکی مسیر فرودگاه‌ها و شرایط متنوع آب‌وهوایی کشور، لزوم استفاده از قیرهای اصلاح‌شده یا پلیمری برای فرودگاه‌ها احساس می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و نگاه ویژه به تولید دانش‌بنیان و ارتقای تولید محصولات ازجمله انگیزه‌های تولید این محصول تازه بود، افزود: قیرهای پلیمری دارای ویسکوزیته، استحکام و قابلیت ارتجاع بالایی هستند که عمر مفید جاده‌های ساخته‌شده با این محصولات به‌مراتب افزایش‌ می‌یابد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد تأکید کرد: این محصول با خاصیت ارتجاعی بالای ۹۰درصد یکی از گریدهای خاص قیرهای اصلاح‌شده است که در عمده فرودگاه‌های کشور قابل استفاده خواهد بود.

دادخواه تصریح کرد: درباره استفاده از این محصول با فرودگاه‌های داخلی مذاکره کردیم و دو فرودگاه نیز اعلام آمادگی کردند؛ همچنین با شرکت‌های خارجی و بین‌المللی نیز مذاکره داشتیم که تاکنون ۳ سفارش دریافت کرده‌ایم.

دادخواه با بیان اینکه شرکت‌ نفت پاسارگاد یکی از تولیدکنندگان اصلی قیرهای اصلاح‌شده و پلیمری در کشور به حساب می‌آید، گفت: در طول دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن از این محصولات را به کشورهای مختلف صادر کرده‌ایم.

نظر شما