شناسهٔ خبر: 66606880 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاد جامعه المصطفی مطرح کرد؛

تبلیغ دین نباید فقط تدافعی باشد

استاد جامعه المصطفی مطرح کرد؛ محمدباقر مهدوی در نشست «کتاب و شیوه‌های انتقال پیام دینی در عرصه بین‌الملل» و آیین رونمایی از کتاب «ارتباط موثر و انتقال پیام دینی» گفت: تبلیغ دین نباید فقط تدافعی باشد و باید در جایی که دشمن شبهات دینی مطرح می‌کند، تهاجمی هم عمل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست کتاب و شیوه‌های انتقال پیام دینی در عرصه بین‌الملل و آیین رونمایی از کتاب «ارتباط موثر و انتقال پیام دینی» با حضور توفیق اسداف، نویسنده کتاب و مدیر گروه مطالعات دینی جامعه المصطفی، رضا آذریان، معاون پژوهش مجتمع حکمت و مطالعات ادیان، مصطفی نوبخت، مدیر مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر جامعه المصطفی و دبیر این نشست، در سرای ملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

شیوه‌های مختلف پیام دینی

محمدباقر مهدوی، استاد دانشگاه جامعه المصطفی در بیان شیوه‌های تبلیغ دین گفت: تبلیغ دین نباید فقط تدافعی باشد و باید در جایی که دشمن شبهات دینی مطرح می‌کند، تهاجمی هم عمل کرد و در برابر مبنای لیبرال دموکراسی دشمن از مبانی اسلام دفاع کنیم.

توفیق اسداف، نویسنده کتاب «ارتباط موثر و انتقال پیام دینی» و مدیر گروه مطالعات دینی جامعه المصطفی درباره انتقال پیام دینی بیان کرد: شیوه‌های مختلف پیام دینی در آیاتی از قرآن آمده ‌است که بر اساس آن باید بنا بر ظرفیت‌های افراد برای تبلیغ دین دربرابر شخصیت‌های علمی از دلایل علمی، حکمت و فلسفه و برای عموم مردم از موعظه و زبان هنر و رسانه استفاده کرد.

او درباره محتوای کتاب گفت: در این کتاب به شیوه‌های مختلف تبلیغ دین پرداخته شده است که یکی از آنها داستان است و خداوند خود در قرآن از داستان و حکایت برای انتقال پیام استفاده کرده است. در این کتاب از اهمیت در نظر گرفتن وحدت اسلامی، یادگیری زبان بین‌الملل، فهم و بصیرت از جهان امروز، مخاطب شناسی و... به‌عنوان شیوه‌های انتقال پیام دین به منظور تبلیغ درست دین توضیحاتی داده شده است.

 

 نقش غیرقابل انکار پژوهش در علوم انسانی

رضا آذریان، معاون پژوهش مجتمع حکمت و مطالعات ادیان با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: پژوهش درعرصه علوم انسانی در تبیین فرهنگ جامعه نقش غیرقابل انکاری دارد و نهاد علمی و بین‌المللی جامعه المصطفی در تلاش برای نشر علوم اسلامی و تربیت دانش‌پژوهان و طلاب متخصص در این عرصه است.

او ادامه داد: در حوزه علوم انسانی ما شاهد گسترش نشر ترجمه علوم انسانی غربی هستیم اما توازنی میان واردات و صادرات ترجمه علوم انسانی نداریم.

آذریان با اشاره به اهداف جامعه المصطفی گفت: دو هدف تاریخی و بین‌المللی نهاد علمی جامعه المصطفی رسیدن به مرجعیت علمی در میان سرآمدان علوم انسانی و حل مسائل کنونی جهان اسلام است و جامعه المصطفی ظرفیت بسیاری برای ترجمه معارف دین اسلام به منظور رسیدن به جایگاه درست آن در تبادل علمی حوزه علوم انسانی در جهان دارد.

در پایان نشست از کتاب «ارتباط موثر در انتقال پیام دینی» نوشته توفیق اسداف رونمایی شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما