شناسهٔ خبر: 66606698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رهبر انصارالله: غرب به بهانه مبارزه با تروریسم، کشورهای اسلامی را اشغال کرد

رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (شنبه) تأکید کرد که حملات آمریکا پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، خطرناک‌ترین حملات علیه مسلمانان بود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به توطئه غرب به بهانه «مبارزه با تروریسم» تأکید کرد که غرب به این بهانه به دنبال اشغال کشورهای اسلامی و تحت سلطه درآوردن ملت‌ها و ثروت‌های آن بود. غرب با این توطئه مسلمانان و هویت دینی آن‌ها را هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «المسیرة»، وی گفت: طرحی که توسط بنیانگذار جنبش انصارالله و رهبر شهید آن (سید حسین بدرالدین الحوثی) پایه‌گذاری شد، مبتنی بر بینش قرآنی و یک ضرورت واقع‌بینانه برای مقابله با حملات آمریکایی- اسرائیلی علیه مسلمانان است. این طرح قرآنی در شرایط سخت و مراحل خطرناک مقابله با چالش‌های بزرگ مطرح شد و حرکت در شرایط خطرناک نیز جز با اتکا به ایمان مستحکم که بیانگر ارتباط قوی با خداوند است، ممکن نیست.

رهبر انصارالله تصریح کرد: این پروژه قرآنی در شرایط سخت مطرح شد که تمرکز آن بر توکل بر خداوند و آمادگی برای جانفشانی در راه خدا بود. این طرح با استناد به توانمندی و قدرت نظامی آغاز نشد بلکه آغاز آن در شرایط دشوار و از نقطه صفر بود.

وی افزود که پروژه قرآنی، ضدطاغوت و استکبار است چرا که برای جامعه بشری به ویژه مسلمانان خطرناک است.

الحوثی همچنین گفت: دشمنان بر اساس برنامه طولانی‌ مدت و بزرگ برای هدف قرار دادن امت اسلامی در مراحل مختلف رفتار می‌کنند و این نقش تجاوزاکانه را به ارث می‌برند.

وی افزود: پس از حوادث ۱۱ سپتامبر، آمریکایی‌ها ائتلاف بین‌المللی تشکیل دادند و کارزار گسترده ارعاب و هجمه رسانه‌ای سازماندهی‌شده علیه امت را رهبری کردند. مایه تأسف است که رسانه‌های عربی و اسلامی در آن زمان با این حملات آمریکا جهت ارعاب ملت‌ ما همسویی و برای تحکیم شکست روانی و فراهم کردن زمینه سیطره کامل آمریکا بر کشورهای ما تلاش کردند.

الحوثی ادامه داد: بیشتر رژیم‌های عربی برای جلب رضایت آمریکا به رقابت پرداختند. آنها راه را برای آمریکا باز کردند تا هر کاری می‌خواهد انجام دهد و به راحتی به اهداف خود برسد.

وی اظهار داشت: برخی از مردم ما سعی می‌کنند که دشمنان را به عنوان دوست جلوه دهند تا ما با آن‌ها متحد شویم. برخی رژیم‌ها و دولت‌ها نیز از آمریکا می‌خواهند تا از آن‌ها حمایت کند. آنها همه چیز به آمریکا اعطا می‌کنند تا با حمایت از آن‌ها موافقت کند. ترس از آمریکا به حالتی تبدیل شده که بر برخی حاکمان، مسئولان و مقامات غلبه دارد و این حالت به ملت‌ها نیز منتقل شده است. در برخی از کشورهای عربی چنانچه تظاهراتی برای یاری ملت فلسطین برگزار شود، آن را سرکوب می‌کنند.

رهبر انصارالله همچنین اشاره کرد که دشمن می‌خواهد این ملت را به غل و زنجیر بکشد تا موضعی بر خلاف موضع رژیم‌ها اتخاذ نکند. هدف قرار دادن ملت‌های حامی فلسطین توسط رژیم‌ها نیز بیانگر میزان ارتباط این رژیم‌ها با آمریکا و عدم اهتمام آن‌ها به مسائل امت اسلامی است.

وی در خصوص تحولات غزه نیز گفت: توطئه‌های دشمنان و طغیان آن‌ها علیه امت ما روشن است؛ آن گونه که امروز در نوار غزه رخ می‌هد. وحشی‌گری آمریکا در غزه بدون توجه به جان انسان‌ها نشان می‌دهد که این کشور نمی‌تواند از هیچ طرفی حمایت کند و تلاش برخی‌ها برای عقد توافقنامه‌های حمایتی با آمریکا هرگز سودی نخواهد داشت بلکه راه را برای باج‌خواهی دائمی هموار می‌کند.

الحوثی ادامه داد: آمریکا از هیچ کس حمایت نخواهد کرد بلکه ثروت آن‌ها را غارت و برای مسخ ملت‌ها و منحرف کردن جوانان آن تلاش خواهد کرد. آمریکا به راحتی بر کشورهایی که بستر را برای غارت ثروت‌های خود مهیا کرده‌اند، سیطره خواهد یافت.

رهبر جنبش انصارالله در پایان تصریح کرد: تغییر و تحولات بین‌المللی بیانگر افول آمریکا و شکل‌گیری قدرت‌های بین‌المللی دیگر است. مسلمانان نیز باید درک کنند که دشمن اصلی آن‌ها، اسرائیل است. امت اسلامی اگر به دشمنی و مقابله با دشمن کنونی خود روی آورد، به اهمیت اقدامات، مواضع و طرح‌های درست پی خواهد برد.

نظر شما