شناسهٔ خبر: 66606128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صاحبان صنایع استان های غرب کشور: برق واحدهای تولیدی و صنعتی را قطع نکنید

کرمانشاه – ایرنا- صاحبان صنایع استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام با اشاره به محرومیت و سهم کم مصرف برق صنایع این سه استان که در مجموع یک سوم مصرف برخی از واحدهای دیگر استان ها نیست؛ خواستار عدم قطع برق واحدهای تولیدی این استان‌ها در برنامه و دستورالعمل های مدیریت مصرف تابستان سال جاری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ روز شنبه مدیران و صاحبان صنایع استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام در جلسه ای که با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب و مسئولان کرمانشاه برگزار شد، قطع برق واحدهای تولیدی را آخرین گزینه مسوولان برای حل بحران ناترازی مصرف برق کشور پیشنهاد کردند نه اولین راه! زیرا توسعه، رشد کشور، جلوگیری از گرانی اقلام و اجناس و اشتغال به تولید واسته است.

صاحبان و مدیران صنایع غرب کشور با اشاره به عدم رشد و توسعه یافتگی استان های غرب کشور نسبت به دیگر استان ها، خواستار مدیریت و فرهنگ سازی مصرف بخش خانگی برق شدند که بیشترین میزان مصرف در این حوزه است و هر سال نیز به بار مصرف افزایش می یابد که تولید تاوان آن را باید بدهد.

آسیب صنایع در صورت قطع مکرر برق

صاحبان صنایع فولاد، پتروشیمی و سیمان در این جلسه همچنین به آسیب و صدمه فراوان فنی دستگاه ها و کوره های خط تولید این صنایع با قطع مکرر برق اشاره کردند و خواستار برنامه ریزی دقیق فنی حتی با مدیریت مصرف هفتگی و ماهیانه به جای روزانه شدند.

این مدیران در ادامه به میزان سهمیه اختصاص یافته به صنایع آنها در پیک تابستان امسال نیز انتقاد کردند و اظهار کردند، با این سهمیه برای راه اندازی یک خط تولید هم به مشکل بر می خوریم و این با شعار سال کاملا در تضاد است.

برخی از صاحبان این صنایع همچنین به فرسودگی ژنراتورهای برق این واحدها و هزینه گزاف و بالای گمرک و دارایی برای واردات آنها اشاره کردند که راه اندازی نیروگاه های برق صنایع را با مشکل مواجه کرده و خواهان تجدید نظر و همکاری دولت در این خصوص شدند.

تامین برق صنایع از دغدغه های اصلی وزارت نیرو است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه درخواست صنایع و واحدهای تولید را از وزارت نیرو پیگیری می کند، تامین برق صنایع را از دغدغه های وزارت نیرو دانست.

"جعفر الفتی نیا "در ادامه با اشاره به ناترازی به وجود آمده بین مصرف و تولید برق؛ خواستار همکاری و همدلی مشترکان برق اعم از بخش خانگی، صنایع، کشاورزی، تجاری و سایر بخش ها در این خصوص شد و آن را در حال حاضر راه گریزناپذیر عنوان کرد.

وی در ادامه به بخشی از مشوق ها و سیاست های وزارت نیرو در خصوص راه اندازی نیروگاه های برق خود تامینی صنایع و واحدهای تولید مانند پرداخت تسهیلات، تخفیف مالیاتی و دیگر مسائل اشاره کرد و خواستار کمک صنایع در تامین برق خود شد.

الفتی در پایان از صنایع و واحدهای تولیدی پتروشیمی کردستان، پلیمر و بیستون کرمانشاه، پتروشیمی ایلام سیمان غرب و پالایشگاه گاز چوار ایلام که نیروگاه خود تامینی راه اندازی کرده اند با اهدای لوح قدردانی و تجلیل شد.

گفتنی است؛ راه اندازی نیروگاه برق در سیمان مدلل، مجتمع ذوب آهن بیستون، پتروشیمی کردستان، پلیمر و بیستون در دست اجرا است.

صنایع بزرگ غرب کشور در مجموع ۷۵ مگاوات برق تامین می کنند.

شرکت برق منطقه غرب مسئولیت تامین و انتقال برق سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام با ۷۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را بر عهده دارد.

این شرکت روزانه سه هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

نظر شما