شناسهٔ خبر: 66606088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نروژ: شورای امنیت باید عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را تصویب کند

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای عضویت کامل فلسطین در این سازمان گفت: شورای امنیت هم باید عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل تصویب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، «اسپن بارت ایدی» وزیر امور خارجه نروژ با بیان اینکه کشورش به قطعنامه عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی رای مثبت داده است، خواستار تصویب عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت این سازمان شد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نروژ به‌صراحت اعلام کرده است که از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل حمایت می‌کند و نروژ در روزی که مجمع عمومی درباره این درخواست رأی‌گیری کرد، به آن رای مثبت داد.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع در روز جمعه به عضویت فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد.

ایالات متحده، اسرائیل، مجارستان، آرژانتین، میکرونزی، نائورو، پالائو و پاپوآ گینه نو همگی به این قطعنامه رای منفی دادند.

این قطعنامه به رهبری امارات متحده عربی با حمایت قاطع کشورهای عضو با 143 رای مثبت، 9 رای منفی و 25 رای ممتنع به تصویب رسید.

نمایندگان فلسطین ممکن است پس از تصویب مجمع عمومی سازمان ملل برای عضویت در کمیته‌های مختلف سازمان ملل انتخاب شوند.

ایدی ضمن ابراز خرسندی از تصویب قطعنامه مذکور گفت: تصویب این قطعنامه نشان دهنده افزایش حمایت بین المللی از تقاضای مردم فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل است.

وزیر امور خارجه نروژ بر ضرورت تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد و گفت که این امر برای دستیابی به راه حل دو کشوری پیش بینی شده در طرح تقسیم سازمان ملل در سال 1947 ضروری است.

نظر شما