شناسهٔ خبر: 66606045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیش‌بینی بورس فردا 23 اردیبهشت 1403 / روزهای سکون در بازار سهام به عدد 12 رسید پیش‌بینی بورس فردا 23 اردیبهشت 1403 / روزهای سکون در بازار سهام به عدد 12 رسید

به گزارش اکوایران، ارزش معاملات در روز جاری برای بازار بورس اوراق بهادار تهران 3700 میلیارد تومان ثبت شد. ارزش بازار نیز به عدد 7 هزار و 624 هزار میلیارد تومان رسیده است. شاخص کل نیز افت 10 هزار و 847 واحدی را دید تا رقم این نماگر بازار سرمایه روی عدد 2.2 میلیون واحدی قرار گرفته است. ارزش معاملات

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، ارزش معاملات در روز جاری برای بازار بورس اوراق بهادار تهران 3700 میلیارد تومان ثبت شد. ارزش بازار نیز به عدد 7 هزار و 624 هزار میلیارد تومان رسیده است.

شاخص کل نیز افت 10 هزار و 847 واحدی را دید تا رقم این نماگر بازار سرمایه روی عدد 2.2 میلیون واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات در گروه خودرویی برای روز جاری 225 میلیارد تومان ثبت شد و فلزات اساسی با ارزش معاملاتی 211 میلیارد تومانی در جایگاه دوم ایستاد انبوه سازان نیز در رتبه سوم و با ارزش 151 میلیارد تومانی نشستند.

اما فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی با موعد 12 بهمن ماه 1405 با نماد اخزا 210 در روزجاری عرضه خواهد شد همچنین برای روز دوشنبه هفته جاری اخزا211 و اخزا203 را در دستور عرضه خود دارد. گفته می‌شود نرخ‌های اعلامی برای این نمادهای بیش از 35 درصدی خواهد بود.

اما خبر دیگر اینکه جلسه مشترک اهالی بازار سرمایه و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۹ با حضور اعضای شورای عالی بورس، ارکان بازار سرمایه و نمایندگانی از ناشران و نهادهای مالی بازار در سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهد شد و احتمالا اخبار این نشست برای بازار روز آتی تاثیر گذار است.

اما در روزهایی که مرکز مبادله ایران از سوی اهالی بازار سرمایه با چالش های مواجه است و ماهیت کلی آن به دلیل نداشت وجاهت قانونی زیر سوال می‌رود.

در بورس کالای ایران با استقبال کم نظیر فعالان بازار سرمایه از معاملات گواهی سپرده شمش طلا ، حجم این معاملات از مرز 5 تن عبور کرده است که این حجم معادل بیش از 681 هزار قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی است؛ همچنین بالغ بر 6.5 تن شمش طلا در خزانه‌های پذیرش شده بورس کالا، سپرده‌گذاری شده است.

معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اواخر سال 1401 در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت 14 ماه از راه‌اندازی، رکورد حجمی جدیدی را ثبت نموده است.

اما اکوایران در جدید ترین گزارش خود عنوان کرده است که  آمارهای بانک مرکزی حاکی از تثبیت نرخ بهره بین بانکی در حوالی 23.5 درصد در ازای انبساط پولی 200 تا 210 همتی در شبکه بانکی هستند.

نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی در هفته منتهی به 19 اردیبشهت نیز حدود 23.5 درصد باقی ماند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

بازار امروز بیشتر در سکوت سپری شد و ارزش معاملات این موضوع را نشان می‌داد بازار بعد از فروش کش کردن تب تنش میان ایران و اسرائیل و هم زمان با بازگشایی دامنه نوسان (که سازمان بورس ان را در محدوده های مثبت و منفی یک درصدی قرار داده بود) دوازدهمین روز نزولی خود را نیز پشت سر گذاشت تا همچنان فروشندگان بر طبل نزولی بودند بازار سرمایه بکوبند.

نمودار شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری بیش از 10 هزار و 800 واحد دیگر افت کرد تا جذابیت یک سال محدوده 2.2 میلیون واحدی برای شاخص باز هم چشمگیر باشد.

پیش از این در مورد محدوده 2.2 میلیون واحدی شاخص کل صحبت می‌کردیم و گفته شد که  از دست رفتن این سطح کار را برای شاخص سخت خواهد کرد. چیزی نمانده است تا به سالگرد شکست سطح حمایتی 2.2 میلیون واحدی شاخص کل در سال گذشته برسیم. اهالی بازار (از منظر تکنیکالی) مشاهده کردند که کار برای بازار و شاخص چقدر سخت و پیچیده شد.

اما برای روزهای آینده بازار آن هم از دیدگاه تکنیکالی باید این طور دید که سطح حمایتی معروف و پر چالش 2.2 میلیون واحدی در صورتیکه برای روز آینده رخ مثبتی را به بازار ندهد کار باز هم از قبل سخت تر خواهد شد.

اما خیلی از اهالی بازار این احتمال را می‌دهند که بازار رخ مثبتی به خود بگیرد. مگر اینکه اخبار ، دستور العمل ، فروش اوراق و... مانع از محقق شدن این موضوع شود.

کل

 

 

منبع: ecoiran-63235

نظر شما