شناسهٔ خبر: 66604726 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نقش هویت بصری کتاب در توسعه کتابخوانی - ۲

«مردان میدان» مجموعه‌ای تاثیرگذار، بدون شوآف و خودنمایی

محمد روح‌الامین گفت: آنهایی که تصمیم گرفتند کتاب را از محاق یک اثر کلاسیک برای کتاب‌خوان‌ها خارج کنند، جلد و گرافیک کتاب اهمیت بیشتری داشت و این تصمیم موفقیت‌آمیز بود. آنها توانستند کتاب و کتابخوانی را آپدیت کنند و آن را ترویج دهند.

صاحب‌خبر -

محمد روح‌الامین، مدیر هنری مجموعه «مردان میدان» از نشر خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: نکات مهم من برای انجام این پروژه، در وهله اول فردی بود که با من تماس گرفت و در وهله دوم جنس این سفارش و انتشارات بود که به دور از خودنمایی به دنبال اثرگذاری در این حوزه هستند. محتوای این کتاب‌ها هم قابل اعتماد بودند و این فاکتورها سبب شد تا این پروژه را بپذیرم و در ادامه با برادرم حسن روح‌الامین برای این اتفاق صحبت کنم.

وی افزود: پکیج امکاناتی که در اختیار داشتم از جمله حسن روح‌الامین که در تصویرسازی به من کمک می‌کرد و بنده که عناوین یونیفرم کتاب را رقم زد. من در تعامل با ناشر به این نتیجه رسیدم که اثر باید به این صورت اجرا شود و در پی این اتفاق، تصویرسازی، تایپوگرافی، یونیفرم، تصویرسازی داخلی و… مشخص شد.

روح الامین گفت: برای آن‌هایی که تصمیم گرفتند کتاب را از محاق یک اثر کلاسیک برای کتاب‌خوان‌ها خارج کنند، جلد و گرافیک کتاب اهمیت بیشتری داشت و این تصمیم تا امروز موفقیت‌آمیز بوده است. آن‌ها توانستند کتاب و کتابخوانی را به روز کنند و آن را ترویج دهند.
‌به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما