شناسهٔ خبر: 66604043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زاهدی درباره اعتراض فرهنگیان نسبت به اجرای قانون رتبه بندی معلمان:

رتبه بندی 900 هزار معلم در 6 ماه کار بزرگی بود/ وزارتخانه با سعه صدر اعتراضات را رسیدگی کند

صاحب‌خبر -
رتبه بندی 900 هزار معلم در 6 ماه کار بزرگی بود/ وزارتخانه با سعه صدر اعتراضات را رسیدگی کند
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اعتراض معلمان نسبت به اجرای قانون رتبه بندی معلمان، گفت: باید اذعان کرد که آموزش و پرورش در رتبه بندی 900 هزار معلم آن هم طی 6 ماه کار بزرگی کرد ولی امروز باید وزارتخانه با سعه صدر به اعتراضات رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، محمد مهدی زاهدی درباره گلایه معلمان نسبت به اجرای قانون رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: کار وزارت آموزش و پرورش در زمینه رتبه بندی معلمان انجام داد، کار بزرگی بود و شاید این وزارتخانه در زمینه اعتراض معلمان چندان مقصر نباشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به سوابق عضویت خود در هیأت ممیزه چندین دانشگاه، افزود: برای اینکه مشخص شود کار آموزش و پرورش، کار بزرگی بود با کاری که در دانشگاه ها صورت می‌گیرد، مقایسه‌‎ای می‌کنیم؛ برای ارتقای یک عضو هیأت علمی، حداقل یک سال زمان از زمان تصویب تا مستند سازی و اعمال ارتقای فرد زمان صرف می‌شود لذا این امر، کار بسیار موشکافانه، دقیق و سختی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر کل ارتقاهای صورت گرفته در طول یکسال در دانشگاه‌های سراسر کشور به 2 هزار نهایت 3 هزار نفر می‌رسد، اما وزارت آموزش و پرورش به یکباره مکلف شد، پس از اجرای قانون رتبه بندی معلمان 900 هزار معلم را در کمتر از 6 ماه رتبه بندی کند که این امر کار دشواری است.
زاهدی یادآور شد: طبیعی است در بررسی مدارک و مستندسازی آن‌ها، اشکالاتی وجود داشته باشد و برخی معلمان گله مند شوند، لذا وزارت آموزش و پررش باید به تدریج و با سعه صدر اعتراضات فرهنگیان عزیز را بررسی کند تا حقی از کسی تضییع نشود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: موضوع دیگر، مسئله معوقات رتبه بندی معلمان است که موجب نارضایتی فرهنگیان شده؛ در این زمینه باید ارقام پرداخت نشده هرچه سریع تر در دستور کار پرداختی آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد. به ویژه عدم اعمال حکم رتبه بندی برخی معلمانی که از تاریخ 31 شهریور ماه 1400 بازنشسته شدند، نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا اعتراضات در این زمینه کاهش یابد./
پایان پیام

نظر شما