شناسهٔ خبر: 66603752 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

انگیزه‌های کاپیتان سابق دو امتیاز را سوزاند؛

مس رفسنجان ۱ - 1 سپاهان: محرم علیه جایگاه سومی!

مصاف شاگردان محرم نویدکیا و ژوزه مورایس با تساوی یک بر یک تمام شد و جالب اینکه کاپیتان جلال علی‌محمدی زننده تک گل سپاهان مقابل تیم سابقش بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان برای حفظ رتبه سومی به این مسابقه وارد شده بود و مس برای بهبود جایگاه خود در رتبه دهم. با این حال با حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس رفسنجان و 4 بازیکن سابق سپاهان در ترکیب نارنجی‌پوشان رفسنجانی مشخص بود که بازی آسانی در استان کرمان پیش روی ژوزه مورایس و شاگردانش نیست. سپاهان این مسابقه را بهتر آغاز کرد و موفق شد روی یک کار تیمی دفاع حریف را غافلگیر کند و با پاس آریا یوسفی که در دهانه دروازه خالی به کاوه رضایی رسید، گل اول را در دقیقه 10 ثبت کند. از این دقیقه به بعد بازی به تعادل کشیده شد و هر دو تیم که با بازیسازی سعی داشتند به دروازه تیم مقابل برسند، موقعیت‌های بسیار خوبی را ایجاد کردند، اما تا پایان نیمه اول برتری سپاهان در ورزشگاه شهدای مس پابرجا ماند.

با شروع نیمه دوم این مس بود که بهتر کار کرد و موفق شد در دقیقه 60 روی یک کار تیمی و تعویض منطقه بازی با ضربه سر شیرجه‌ای جلال علی محمدی که در بازی رفت هم مقابل تیم سابقش گل زده بود، به گل تساوی دست پیدا کند. پس از این گل هم هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند که دو موقعیت رضا اسدی ویژه‌تر از سایر بازیکنان بود ولی حامد لک ایستادگی کرد تا یک امتیاز برای میزبان باقی بماند. در سوی مقابل هم تیم مس رفسنجان چند موقعیت خوب داشت که واکنش‌های پیام نیازمند مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.

با این نتیجه مس رفسنجان 32 امتیازی شد و در رتبه دهم قرار گرفت و در سوی مقابل سپاهان با از دست دادن 2 امتیاز نتوانست از امتیاز 48 بیشتر کسب کند تا حالا در صورت پیروزی تراکتور جایگاه سومی را به حریف تبریزی واگذار کرده باشد.

ویدئو: 332465

با گزارش زنده این دیدار همراه ورزش سه باشید.

شنبه 22 اردیبهشت 1403
مس رفسنجان- سپاهان اصفهان
داور: وحید کاظمی کمک‌ها: مرتضی یوسف شهریاری، علیرضا ممبینی و علی سام ناظر: حیدر شکور

ترکیب مس رفسنجان مقابل سپاهان

حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، میثم تیموری، مجید نصیری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، محمدمهدی محبی (89- رضا دهقانی)، سعید واسعی (89- منتظر محمد)، محمدحسین کریم زاده (۷۳- عرفان شهریاری) سجاد شهباززاده (۸۴- حسین مهربان)
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب سپاهان مقابل مس رفسنجان

پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا اسدی (76- شهریار مغانلو)، برایان دابو، سیدمحمد کریمی، کاوه رضایی (۸۲- علی اصغر اعرابی)، آریا یوسفی، محمد دانشگر (۷۶- رامین رضاییان)، رضا شکاری (۶۷- فرشاد احمدزاده) ، محمدجواد حسین نژاد (۶۷- امید نورافکن)، سیاوش یزدانی
سرمربی: ژوزه مورایس

️شرح گل:

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۱۰ پاس تماشایی دابو برای آریا یوسفی و سپس پاس بیرون پای یوسفی برای کاوه رضایی منجر به رقم خوردن گل اول مسابقه از دهانه دروازه خالی مس رفسنجان شد.

ویدئو: 332438

مس رفسنجان (۱-۱): در دقیقه ۶1 تعویض منطقه توسط بازیکنان مس رفسنجان و رسیدن توپ در گوشه محوطه ۶ قدم به محبی با ارسال او به داخل محوطه شش قدم همراه شد که جلال علی‌محمدی کاپیتان فصل گذشته سپاهان از راه رسید و با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه پیام نیازمند را باز کرد.

ویدئو: 332456

دقایق حساس:

دقیقه ۳: اولین موقعیت جدی بازی روی ارسال کاوه رضایی و تکل بلند رضا اسدی در محوطه ۶ قدم ایجاد شد که اسدی به توپ نرسید.

دقیقه ۱۲: ضربه سر میثم تیموری روی کرنر ارسالی پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به زمین بازگشت.

دقیقه ۲۴: شوت فرشید باقری از پشت محوطه جریمه با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: شلیک تماشایی رضا اسدی با واکنش فوق العاده حامد لک به تور دروازه نرسید و روی تیرک افقی فرود آمد. در ادامه کاوه رضایی به توپ رسید و هر طور شده ضربه زد ولی باز هم حامد لک مانع ورود توپ به دروازه شد تا سنگربان مس مصدومیت جزئی هم پس از این صحنه پیدا کند.

دقیقه ۴۰: شوت جلال الدین علی محمدی روی پاس سجاد شهباززاده با اختلاف بسیار ناچیزی از کنار تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد تا همچنان رفسنجانی‌ها در حسرت گل مساوی بمانند.

دقیقه ۴۵: ارسال آریا یوسفی برای دومین مرتبه به تیرک دوم و کاوه رضایی رسید ولی اینبار ضربه سر مهاجم سپاهان را حامد لک در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۲: پاس چشم نواز محمد جواد حسین‌نژاد برای رضا اسدی این مهاجم را در موقعیت تک به تک با حامد لک قرار داد ولی اسدی نتوانست از این موقعیت فوق العاده استفاده ببرد.

دقیقه ۶۳: شوت فرشید باقری با واکنش پیام نیازمند به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۷۳: شوت سعید واسعی از فاصله ۲۰، ۲۵ متری با اختلاف یکی کیلومتری از کنار تیرک عمودی راهی بیرون شد.

دقیقه ۷۸: شوت سنگین جلال علی محمدی از پشت محوطه جریمه را این بار پیام نیازمند دفع کرد تا مانع دبل او در مصاف با تیم سابقش شود.

دقیقه ۹۰: شوت حسین مهربان با فاصله یکی دو متری و به شکل کاملاً خطرناکی از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت

🟡کارت‌های زرد:

فرشید باقری (۸۷)

شرح بازی 
نیمه اول این مسابقه در شرایطی آغاز شد که تیم فوتبال سپاهان خیلی زود توانست از حمله خود نتیجه بگیرد و روی یک غافلگیری توسط کاور رضایی به گل برسد. پس از این گل که در دقیقه ۱۰ به ثمر رسید بازی متعادل شد و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که در این بین موقعیت‌های نارنجی پوشان رفسنجانی که در خانه به دنبال گل تساوی بودند بیشتر بود اما بی‌دقتی مهاجمین، واکنش‌های نیازمند و بدشانسی سبب شد که بازی با همان تک گل کاور رضایی در نیمه اول تمام شود.

10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم با موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم همراه نبود، اما بار دیگر بازی سرعت گرفت و شاهد موقعیت‌های زیادی شدیم. ابتدا علی محمدی در دقیقه 60 موفق به ثبت گل تساوی شد و در ادامه سپاهان حملات زهرداری برای زدن گل دوم ترتیب داد که حامد لک مانع شد. در سوی مقابل هم مس رفسنجان چند شوت خطرناک از پشت محوطه جریمه و همینطور داخل محوطه زد که نیازمند اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد تا درنهایت بازی با همان تساوی یک بر یک تمام شود.

️حواشی:

*پیش از شروع مسابقه بازیکنان دو تیم خوش و بش صمیمانه و گرمی با هم داشتند.

*جلال الدین علی محمدی، حسن جعفری، محمد نژاد مهدی و سجاد شهباززاده ۴ بازیکنی هستند که سابقه حضور در تیم فوتبال سپاهان را دارند.

*با توجه به آرایش بازیکنان سپاهان به نظر می‌رسد در این مسابقه محمد دانشگر به جای رامین رضاییان در پست دفاع راست بازی می‌کند؛ هادی محمدی و سیاوش یزدانی دو مدافع میانی هستند و آریا یوسفی هم در پست دفاع چپ بازی می‌کند.

*نکته قابل توجه در این مسابقه نیمکت نشینی شهریار مغانلو، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و رامین رضاییان به عنوان ۴ ستاره تیم فوتبال سپاهان است.
 
*سپاهان در این مسابقه یک مصدوم دارد که میلاد زکی‌پور است. او در مصاف با استقلال خوزستان دچار شکستگی از ناحیه بینی شد.
 
*نکته قابل توجه مسابقه مصاف محرم نویدکیا مقابل سپاهان است. او برای اولین بار در دوران طولانی زندگی حرفه‌ای خود با تیم مورد علاقه خود مصاف می‌دهد.

بهترین بازیکن زمین:

آریا یوسفی بازیکن برتر زمین در نیمه اول بود. در نیمه دوم اما شاهد درخشش دروازه‌بان‌های دو تیم و به ویژه حامد لک بودیم که اجازه نداد پس از گل تساوی جلال علی محمدی بار دیگر سپاهان پیش بیفتد.

اتفاقات ویژه:

اولین رویارویی محرم نویدکیا با تیم سپاهان پس از سال‌ها حضور در فوتبال حرفه‌ای اتفاق ویژه این مسابقه بود. 

اتفاق ویژه دوم هم تساوی در مسابقه بود که در صورت پیروزی تراکتور سبب از دست رفتن جایگاه سومی سپاهان می‌شود.

نظر شما