شناسهٔ خبر: 66603681 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

هر کیلو سینه، ران و فیله مرغ چند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در مورد قیمت مرغ در بازار می‌گوید: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران برای مصرف‌کننده به طور میانگین ۸۰ تا ۸۳ هزار تومان است. این در حالی است که نرخ مصوب مرغ گرم ۸۵ هزار تومان است بنابراین مرغ در حال حاضر در بازار زیر نرخ مصوب در حال فروش است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، بازار مرغ متعادل است و مرغ فراوان است. تولید مرغ همچنان رو به افزایش است و درخواست مرغداران از شرکت پشتیبانی امور دام این است که هرچه زودتر مرغ مازاد از سالن‌های مرغداری جمع‌آوری شود تا تولیدکنندگان متضرر نشوند. این در حالی است که برخی خبرها حاکی از آن است که صادرات مرغ هم در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش تولید و فراوانی مرغ باعث شده است قیمت مرغ در بازار کاهش پیدا کند. به دنبال افزایش تولید مرغ گرم، توزیع مرغ منجمد در میادین متوقف شده و در حال حاضر در میادین فقط مرغ گرم توزیع می‌شود. در نرخنامه سازمان میادین، هر کیلو مرغ تازه ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان است. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفت‌وگو با همشهری درباره وضعیت بازار مرغ می‌گوید: بازار مرغ آرام است و تولید همچنان بالاست و هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد و فراوانی تولید باعث شده قیمت‌ها کاهش پیدا کند که برای مصرف‌کنندگان خوشایند است.

 

مهدی یوسف‌خانی در مورد قیمت مرغ در بازار بیان می‌کند: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران برای مصرف‌کننده به طور میانگین ۸۰ تا ۸۳ هزار تومان است. این در حالی است که نرخ مصوب مرغ گرم ۸۵ هزار تومان است بنابراین مرغ در حال حاضر در بازار زیر نرخ مصوب در حال فروش است.

یوسف‌خانی در مورد قیمت هر کیلو سینه، ران و فیله مرغ هم می‌گوید: هر کیلو سینه مرغ الان حدود ۱۵۰ هزار تومان است. قیمت ران خوب و سایز متوسط مرغ هم مانند قیمت مرغ گرم است اما ران‌های درشت که استخوان بیشتری هم دارند معمولا ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان پایین‌تر از قیمت مرغ هستند. هر کیلو فیله مرغ هم حدود ۱۸۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در مورد گرانفروشی در بازار مرغ می‌گوید: فروش مرغ تا قیمت ۸۵ هزار تومان که نرخ مصوب است مجاز است و مانعی ندارد اما نرخ بالاتر از این را مردم می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

 

نظر شما