شناسهٔ خبر: 66603476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار جشنواره گروه‌های کر ایران در شیراز

سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران به میزبانی شیراز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تالار حافظ از عصر امروز میزبان سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی آوازی در قالب گروه‌های کرال (آوازی) از اقصی نقاط کشور است.
سیدرسول موسوی نژادیان، افزود: این جشنواره بر بنیان شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی فعال در زمینه موسیقی آوازی سراسر کشور و نگاه ویژه به فرهنگ متنوع و ارزشمند اقوام و آداب‌وسنن مرتبط با این شاخه از هنر، برنامه‌ریزی شده است.
موسویان‌نژاد با اشاره به اینکه در روز اول از ساعت ۱۰ صبح به ترتیب گروه‌های آیریک، مهر وطن، فیلارمونیک، آوای ماهان، وندا، آزرمان و آداک تا ساعت ۱۹ به اجرای صحنه‌ای در تالار حافظ می‌پردازند، اضافه کرد: در ادامه در بخش اجرای خیابانی، گذر هنر حافظ میزبان گروه‌های وندا، آزرمان، مهروطن و فیلارمونیک هستند و همچنین، بخش پژوهشی نیز با عنوان نشست پژوهشی با حضور سهند شکرزاده در تالار غزل برگزار می‌شود.
در روز یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت هم‌زمان با روز دوم جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ تالار حافظ در بخش صحنه‌ای به استقبال گروه‌های آزر مأمن، آوای ماهان، پارسه، وندا، آیریک، آداک، فیلارمونیک و مهروطن خواهد رفت و بخش خیابانی نیز پذیرای گروه‌ایی همچون آیریک، آداک، آوای ماهان و پارسه است و نشست پژوهشی نیز با حضور علی رادمان در تالار غزل ساعت ۱۵: ۳۰ برپا می‌شود و آئین پایانی نیز ساعت ۲۰ یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_11102771"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4230939/11102771?width=600&height=350"></script></div>
 

نظر شما