شناسهٔ خبر: 66603174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قوانین منابع طبیعی صدای دامداران خراسان جنوبی را درآورد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار باشد گفت: قوانین سخت منابع طبیعی در خراسان جنوبی، صدای دامداران را درآورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سلمان اسحاقی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور مردم در عرصه انتخابات باعث افتخار برای استان شد، انتخاباتی که بدون  هیچ گونه شائبه و حرف و حدیثی برگزار  شد.

وی یا بیان اینکه  تیمی که جهاد کشاورزی استان امروز  داشت تیمی منسجم و قوی بود و انتظار این است که این تیم  قوی‌تر همچنان باقی بماند افزود: همه ما به این سمت می‌رویم که جایگاه بخش کشاورزی بهتر شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی خطاب به نماینده وزارت جهاد کشاورزی گفت: به وزیر جهاد کشاورزی بگویید  نمی‌توانیم دم از حمایت بزنیم اما وقتی که حرف از قنوات می‌زنیم بگوئیم خودیاری را شروع کنید و دولت کمک خواهد کرد.

اسحاقی افزود: در استانی زندگی می‌کنیم که هرچه باران بیاید در حالی به سمت افغانستان روانه می‌شود که این کشور یک سد را به روی ما بسته و اگر وزارت جهاد  اولویتش  آبخیزداری است باید اعتباراتش را با توجه به شرایط استان لحاظ کند.

وی با بیان اینکه در  خراسان جنوبی آب نمی‌ماند و به سمت افعانستان می‌رود گفت: منابع طبیعی صدای کشاورزان ما را دراورده است. از سویی دیگر در برخی از نقاط خوش آب و هوای کشور و مرکز اگر فرد ویلا می‌سازد خراب نمی‌کنند اما در خراسان جنوبی منابع طبیعی همه را غرق کرده و قوانین سخت اجرا می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: همشهریان دامدار گلایه می‌کنند که سرمایه خود را 6 گوسفند می‌خریم اما وقتی که برای چرا م‌خواهیم ببریم گفته می‌شود منابع طبیعی غرق کرده است.

وی اظهار داشت: قیمت زعفران چرا پایین آمد؟ اگر قرار است شورای ملی زعفران در محوریت باشد جوابش به رفتار و گفتار باشد و گرنه از ابزار قانونی استفاده می‌کنیم.

اسحاقی اظهار داشت: برای عشایر و روستاییان تسهیلات بگذارید. ارز را تبدیل به ریال کنید. ریال بدهید گوسفند را بگیریم قول میدهم از همین استان خراسان جنوبی صادر کننده به جهان باشیم.

انتهای پیام/254/.

نظر شما