شناسهٔ خبر: 66602204 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی وزش باد توأم با گرد و خاک در آذربایجان‌غربی

وزش باد توأم با گرد و خاک در آذربایجان‌غربی پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

پیش بینی وزش باد توأم با گرد و خاک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در استان گفت: رگبار باران همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک در استان پیش بینی می‌شود.

مطیعی افزود: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک در استان پیش بینی می‌شود.

وی، با بیان اینکه وزش باد شدید از فردا یکشنبه و بارندگیها از روز دوشنبه در استان رخ خواهد داد، گفت: علاوه بر رگبار باران و رعد و برق در شمال و مرکز استان، وزش باد شدید و گرد و خاک هم تا اواخر وقت سه شنبه ۲۵ اردیبهشت تمام مناطق استان را در برخواهد گرفت.

مطیعی تصریح کرد: آبگرفتگی معابرشهری، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه و احتمال خسارت به سازه های سبک در اثر تندباد لحظه ای دور از انتظار نیست لذا هم استانی ها باید از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای و نشستن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیتهای کوهنوردی خودداری کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طی امروز و فردا از نظر دمایی تغییرات محسوسی پیش بینی نمی شود.  

 

 

نظر شما