شناسهٔ خبر: 66602091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعبه ویژه رسیدگی به جرایم فضای مجازی در دادسرای شوشتر ایجاد شد

اهواز- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر با اشاره به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی گفت: شعبه ویژه‌ای در این دادسرا برای رسیدگی به جرایم فضای مجازی اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مهدی امیری روز شنبه در نشست قرارگاه صیانت از فضای مجازی به میزبانی دادستانی شوشتر بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه، آگاه‌سازی و راهنمایی در اولویت اقدامات مربوط به فضای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فضای مجازی است و تعقیب کیفری و برخورد قانونی در مرحله دوم قرار دارد.
وی ادامه داد: در کنار اقدامات فرهنگی توصیه شده، دستگاه قضایی با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی که از مطالبات جدی جامعه و مردم است، برخورد خواهد کرد.
امیری افزود: متاسفانه برخی از افراد با فعالیت در فضای مجازی قصد ترویج بی‌بند و باری، مبارزه با عفاف و حجاب، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر اظهار کرد: به این افراد هشدار داده می‌شود که دادستانی به عنوان مدعی العموم علیه مرتکبان جرایم در فضای مجازی، اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده و شعبه ویژه‌ای جهت رسیدگی به این نوع جرایم اختصاص داده شده است.
وی تاکید کرد: برخورداری از فضای مجازی سالم، حق مردم است و با راه‌اندازی قرارگاه صیانت از فضای مجازی اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با بزه‌های صورت گرفته در فضای مجازی از مرحله رصد و کشف جرم تا تشکیل پرونده قضایی در دستور کار است.

نظر شما