شناسهٔ خبر: 66601875 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۲هزار نفر از زائران حج امسال اهل سنت هستند

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: از ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر و خادم در حج امسال حدود ۱۲ هزار نفر، زائر اهل سنت هستند. مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: از ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر و خادم در حج امسال حدود ۱۲ هزار نفر، زائر اهل سنت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام  هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری درباره وضعیت کاروان‌های اهل سنت اظهار کرد: از ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر و خادم در حج امسال حدود ۱۲ هزار نفر، زائر اهل سنت هستند. برای تمام زائران برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده است و تفاوتی میان زائران شیعه و اهل سنت وجود ندارد.

وی ادامه داد: زائران اهل سنت از ۱۱ استان کشور حضور دارند، که حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر مرد و بقیه را بانوان تشکیل می‌دهند که در ۹۸ کاروان سازمان‌دهی شده‌اند و در هر یک از مجموعه‌ها نیز یک معینه مستقر است. همچنین حدود دو هزار نفر از این زائران تحصیلات عالی دارند.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: از زائران اهل سنت دو کاروان «مدینه قبل» هستند. کاروان‌های مدینه قبل اوایل خرداد به سرزمین وحی اعزام خواهد شد. همچنین کهن‌سال‌ترین زائر ایرانی با ۱۱۲ سال از کردستان است و چهار نفر هم بالای ۱۰۰ سال هستند.

مدیر امور اهل سنت بعثه با بیان اینکه آزمون‌های حج در راستای به‌روزرسانی دانش روحانیون انجام می‌شود، تأکید کرد: با توجه به شرایط سنی زائران، انجام واجبات دینی بر مستحبات اولویت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما