شناسهٔ خبر: 66601698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت تقویت تجهیزات هلال احمر تایباد

تجهیزات و امکانات ترابری و خدماتی هلال احمر در تایباد نیاز به تقویت دارند.

صاحب‌خبر -

ضرورت تقویت تجهیزات هلال احمر تایباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت:  با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر تایباد، دو شهرستان تایباد و باخرز را زیر پوشش قرار می‌دهد، تجهیزات و امکانات نقیله ای، لجستیکی و خدماتی هلال احمر در شهرستان مرزی تایباد نیاز به تقویت دارند.
هادی رمضانی گفت: اگر حادثه‌ای به طور همزمان در این دو شهرستان رخ دهد، امکانات و خودرو‌های هلال احمر جوابگو نخواهد بود.
رئیس جمعیت هلال احمر تایبادافزود: وسایل حمل‌و‌نقلی هلال احمر در این شهرستان به ۴ دستگاه شامل یک خودروی پیشرو، ست امداد و نجات، آمبولانس و کامیونت خلاصه می‌شود و حداقل به یک خودروی دیگر نیاز است.
رمضانی گفت: یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور تایباد-باخرز مستقر می‌باشد و اقدامات اداری برای ایجاد یک پایگاه دیگر در محور تایباد-خواف در حال انجام است که با تامین زمین در محل روستای کرات به سرانجام خواهد رسید.
این افزود:همچنین با توجه به حجم بالای تردد ناوگان ترانزیتی و نیز مسافران در مرز دوغارون، ایجاد یک پایگاه امداد و نجات مرزی در این گذرگاه زمینی ضرورت دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت:در راستای اقدامات بشردوستانه، در سال گذشته ۵۸۴ نفر از افراد کم بضاعت و نیازمند که از ناحیه نهاد امامت جمعه، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و مدارس به هلال احمر معرفی شدند، کمک هزینه‌های درمانی از این نهاد اجتماعی دریافت کردند.
رمضانی افزود: از این تعداد ۳۹۹ نفر به داروخانه‌های سطح شهرستان جهت دریافت داروی رایگان معرفی شدند و نیز به ۱۸۵ نفر کمک بلاعوض درمانی از سوی هلال احمر پرداخت شد.

نظر شما