شناسهٔ خبر: 66601403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

کتابخانه اختصاصی امام رضایی در سرخه ایجاد می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، چگونگی ایجاد این کتابخانه در نشستی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام علیزاده نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با اشاره به وجود کانون فرهنگی هنری و انجمن اهل قلم فعال در سرخه گفت: در این شهرستان مردمی اهل کتاب و مطالعه داریم و از جلوه های این امر برگزاری مسابقه کتابخوانی استاد عشق که برگزاری آن به این شکل و شیوه و در 12 دوره بی سابقه است.

فرشید فلاح، برگزاری نمایشگاه های کتاب با ارائه کتاب های به روز اما با چاپ قدیم و با قیمت های بسیار پایین را از دیگر ویژگی های شهرستان سرخه و توجه به کتاب و کتابخوانی در این منطقه است.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز با تقدیر از فعالیت های مردمی در تهیه و ارائه کتاب به مردم گفت: گروههای مختلف مردمی و علاقه مند به فرهنگ رضوی در نقاط مختلف کشور مشتاق ارائه کتاب های امام رضایی فعالیت دارند.

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ظرفیت خوبی است که می تواند با همکاری با افراد و گروههای و هماهنگ کردن مجموعه های علاقه مند به کار و فعالیت امام رضایی در ترویج فرهنگ رضوی از طرق مختلف اقدام و فعالیت کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این کونه فعالیت ها می تواند بهانه ای خوبی برای ظرفیت شناسی و شناسایی استعدادها در نقاط مختلف کشور شود.

نماینده بنیاد بین اللملی امام رضا (ع) گفت: به زودی کتابهای مرتبط و اختصاصی در اختیار کانون انتظار سرخه قرار می گیرد و امیدواریم در طول سال این مجموعه تقویت شود تا کتابخانه اختصاصی امام رضا (ع) در سرخه ایجاد شود.

نظر شما