شناسهٔ خبر: 66601153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برقراری صلح بین سه طایفه در «کرخه» با حضور خدام رضوی

با حضور خدام حرم امام رضا(ع) در شهرستان کرخه، مراسم برقراری صلح و سازش بین سه طایفه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی جلالی رئیس دادگستری شهرستان کرخه در این مراسم که با حضور خدام حرم امام رضا (ع)، امام جمعه شهرستان کرخه و جمعی از مسئولان و سادات و بزرگان و شیوخ در مسجد جامع امام علی(ع) شهر الوان برگزار شد، ثمر و اثر گذشت را بسیار ماندگارتر از مجازات برشمرد و گفت: گذشت، قلب مؤمنان را به هم نزدیک می کند و این کاری است که از هیچ مجازاتی بر نمی‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: خانواده‌ای که در اوج اقتدار می‌بخشد، دارای روح بزرگی است و کار بزرگی انجام داده که کمتر کسی قادر به انجام آن است.

وی بیان کرد: سازش و گذشت از توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه به تأسی از آموزه‌های دین اسلام و آیات و روایات است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند برخوردها و رفتارهای بزرگ منشانه‌ای مانند گذشت هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان کرخه گفت: سال گذشته حدود چهار فقره پرونده قتل با وساطت و کمک بزرگان و سادات و شیوخ در شورای حل اختلاف شهرستان کرخه منجر به سازش شد و امسال نیز یک فقره پرونده قتل به سازش انجامید.

جلالی با قدردانی از حضور خدام حرم رضوی و با دعوت از همه مردم شهرستان برای حضور در ستاد صبر دادگستری شهرستان و همکاری با دستگاه قضایی برای ایجاد سازش در پرونده‌های قابل مصالحه، افزود: با کمک مردم عزیز و بزرگان و شیوخ، بسیاری از دعاوی قابل سازش است و می‌توان از شکل‌گیری پرونده‌های قضایی جلوگیری کنیم. 

انتهای پیام 

نظر شما