شناسهٔ خبر: 66601012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا؛

استاد دانشگاه حلب: سرکوب اعتراضات دانشجویی، نشانگر دموکراسی پوشالی در آمریکا است

دمشق- ایرنا- یک استاد دانشگاه در سوریه با اشاره با سرکوب جنبش دانشجویی حامی فلسطین در دانشگاه‌های مختلف آمریکا، این نوع برخورد خشونت‌بار با طیف تحصیلکرده را نشانگر دموکراسی دروغین و پوشالی این کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش رو شنبه ایرنا، «عبدالقادر حریری» استاد دانشگاه حلب سوریه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع غزه که منجر به شهادت و جراحت ده‌ها هزار فلسطینی شده‌است، اشاره کرد و گفت که این جنایات کم سابقه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها رقم زده است.

وی افزود: ما شاهد هستیم که در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا، اروپا و کانادا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است که در میان آن ها افراد یهودی نیز در حمایت از غزه و مردم مظلوم فلسطین حضور دارند.

وی اضافه کرد: شاهد نحوه برخورد خشونت بار با دانشجویان معترض در دانشگاه های سراسر جهان هستیم. دانشجویان و تعدادی زیادی از اساتید دانشگاه ها در آمریکا با خشونت دستگیر شدند و این اعتراضات دانشجویی نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است.

این استاد دانشگاه اشاره کرد که جنایات نسل کشی «نازی» در شکل جدید خود در حمایت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اینک چهره واقعی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ملت‌های جهان نشان داده است. حساب دولت آمریکا از مردم خود جدا است و دولت نماینده واقعی مردم این کشور نیست.

حریری ادامه داد: نتانیاهو در داخل سرزمین های اشغالی پاسخگو خواهد بود و مهم است که او در خارج از اراضی اشغالی به خاطر این اقدامات غیرانسانی و غیراخلاقی علیه کودکان، زنان و افراد مظلوم غزه پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد که حمایت کشورهای عربی و اسلامی از مردم غزه آن چیزی نبود که به آن امیدوار بودیم اما مردم در سراسر جهان اعم از اعراب، مسلمانان، مسیحیان و برخی از یهودیان، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم و حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند.

حریری در پایان تاکید کرد که نتانیاهو هیچ تفاوتی با آلمان نازی ندارد و بدترین نوع ظلم را علیه مردم در غزه و فلسطین اشغالی انجام داده‌است.

نظر شما