شناسهٔ خبر: 66600930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای نخستین بار؛

اجلاسیه ۳۴ شهید دانشجو معلم در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اجلاسیه ۳۴ شهید دانشجو معلم این استان در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه جاری در سالن شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید سلیمان حسینی‌نیک روز شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی نیازمند یک سری پیش نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: این اجلاسیه در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه فرهنگیان با حضور دانشجویان و روسای دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در یاسوج برگزار می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجلاسیه تبیین ویژگی های شهدا، زندگی شهدا، فعالیت های شهدا، جنبه فرهنگی، تربیتی و سیاسی و اجتماعی شهدا برای دانشجویان است.

حسینی‌نیک ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌ها با موضوع ایثار و شهادت، مقاله‌نویسی، مستندسازی از آثار شهدا و وصیت‌نامه شهدا، مصاحبه با خانواده شهدا از جمله اقدامات اولیه این اجلاسیه بوده است.

وی با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت را در بین دانشجویان ترویج دهیم، بیان کرد: این اجلاسیه با محوریت دانشجویان برگزار می‌شود و خانواده‌های معظم شهدای دانشجو در این اجلاسیه حضور دارند که این حضور می‌تواند بر اساس مراودات و ارتباطاتی که در طول اجلاسیه انجام می‌گیرد، اثربخش باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : در این اجلاسیه بر محتوا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از سایر موضوعات تأکید می‌شود.

حسینی‌نیک با بیان اینکه این اجلاسیه اولین اجلاسیه شهدای دانشجو در استان کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: به یاد ۳۴ شهید دانشجو معلم استان ،این اجلاسیه در ساعت ۱۵ و ۳۴ دقیقه آغاز می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی است و قبل از برگزاری اجلاسیه ۳۴ شهید دانشجو معلم ،۲ یادواره شهدا در پردیس خواهران و برادران این دانشگاه برگزار شده است.

وی تاکید کرد که این اجلاسیه در راستای کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

نظر شما