شناسهٔ خبر: 66600902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش‌ها در تربت‌حیدریه ۸۰ درصد افزایش یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- ‌مدیر هواشناسی تربت حیدریه گفت: بارشهای باران در این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون به میزان ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

رضا صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۸۲ میلیمتر باران در تربت حیدریه باریده، در حالیکه این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۰۰ میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: این میزان بارندگی در مقایسه با دوره آماری بلند مدت، یعنی از دهه ۱۳۴۰ شمسی تاکنون نشان دهنده کاهش حدود ۲۴ درصدی بارش‌ها است.

مدیر هواشناسی تربت حیدریه اضافه کرد: برخی مناطق شاهد بارش‌هایی به میزان ۳۲ میلی‌متر و برخی دیگر ۱۰ تا ۱۱ میلی‌متر بودند که به طور میانگین میزان بارندگی در این شهرستان ۲۱ میلیمتر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان این اداره بر اثر طوفان، تگرگ و سیل شدید روزهای ۱۹ و۲۰ اردیبهشت هفته گذشته، ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد شد.

سیدعلی موسوی افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ خسارت به بخش کشاورزی شامل زمین‌های کشت شده و باغ‌ها وارد شده‌ و ۲۰ میلیارد ریال نیز به تاسیسات و ابنیه شهری خسارت وارد شده‌ است.

به گزارش ایرنا، مجموع اراضی زراعی و باغی منطقه تربت حیدریه ۹۱ هزار و ۲۸۴ هکتار و به تعداد ۱۲ هزار بهره‌بردار است.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است و به عنوان قطب کشاورزی در تولید برخی محصولات رتبه‌های برتر کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما