شناسهٔ خبر: 66600669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت

اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه اصفهان

در دهه کرامت بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در بُقاع متبرکه اصفهان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال دهه کرامت از بیستم تا سی و یکم اردیبهشت خواهد بود، گفت: اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه شاخص استان در این ۱۰ روز پیش بینی شده است.
حجت‌الاسلام ولی الله روان افزود: تجلیل و تکریم خادمان، ترویج مشارکت در مدیریت امور بقاع، راه انداری ایستگاه‌های صلواتی، حضور خادمان در مدارس و بیمارستان توزیع تجهیزات، اجرای برنامه‌های اختصاصی برای اقشار نوجوان، جوان، بانوان و اصناف و غبار روبی بقاع از جمله برنامه‌های شاخص دهه کرامت خواهد بود.
وی برگزاری برنامه‌های مشترک با خدام آستان قدس رضوی و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت برشمرد.
حجت الاسلام ولی الله روان با بیان اینکه پنجم ذی القعده برابر با ۲۵ اردیبهشت روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، گفت: این روز فرصتی مناسب برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول اکرم است که با اجرای برنامه‌هایی تلاش شده مسیری برای تکریم امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هموار شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: روز ملی تجلیل از امامزادگان در ۴۹ بقعه شاخص استانی و کشوری با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود
وی گفت: ویژه برنامه‌ای در بقاع شاخص مانند زینبیه امروز شنبه برگزار و از رسانه ملی و شبکه‌های دو، سه، افق و پویا زنده پخش می‌شود.
استان اصفهان ۷۱۳ بقعه دارد که از این تعداد ۱۴ بقعه شاخص ملی و کشوری بوده و ۳۵ بقعه دیگر سطح دو و استانی است.

نظر شما