شناسهٔ خبر: 66600664 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ایری:

دریافت پول و زمین از مردم توسط بنیاد مسکن خلاف قانون است/ کمیسیون عمران به اقدامات غیر قانونی بنیاد ورود می‌کند

صاحب‌خبر -
دریافت پول و زمین از مردم توسط بنیاد مسکن خلاف قانون است/ کمیسیون عمران به اقدامات غیر قانونی بنیاد ورود می‌کند
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون عمران با انتقاد از عملکرد بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن در اقدام غیر قانونی و با صدور بخشنامه داخلی برای طرح‌های تفکیکی از مردم پول و زمین اخذ می‌کند. این اقدام غیر قانونی بوده و کمیسیون عمران به این موضوع ورود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری با انتقاد از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن علی رغم کارهای بسیاری خوبی که طی سالهای اخیر در سراسر کشور انجام داده، در برخی از اقدامات اخیرش باعث نارضایتی مردم شده که ما نیز به آن انتقاد داریم.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مسکن از اعتبارات خوبی که در بودجه های سنواتی پیش‌بینی شده استفاده می‌کند، همچنین در کنار آن برای اجرای طرح‌های هادی روستایی و سایر اقدامات در روستاها از ظرفیت قیر رایگان نیز برخوردار است اما متاسفانه برنامه ریزی مناسبی برای زیرسازی در اجرای طرح‌های هادی از طریق تلفیق منابع مالی با قیر رایگان در روستاهای کشور انجام نگرفته است .
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: متاسفانه این مجموعه علی‌رغم اینکه هیچگونه قانونی جهت اخذ زمین یا پول از محل تهیه طرح‌های تفکیکی ندارد، صرفا بر اساس بخشنامه داخلی از مردم زمین و یا پول اخذ می‌کند که این اقدام کاملا غیر قانونی بوده و کمیسیون عمران حتما به این موضوع ورود خواهد کرد.
وی ادامه داد: این درحالی است که مدیریت روستا به عهده دهیاری‌ها بوده و اگر هم قرار باشد از محل تفکیک طرح‌های روستایی مبلغی یا زمینی دریافت شود، اولویت با دهیاری‌ها خواهد بود نه بنباد مسکن که تمام منابع آن از محل بودجه کشور تامّین می‌شود .
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: از این رو از رئیس بنیاد درخواست داریم به این امر توجه کرده و اجازه ندهد اقدامات قابل قبول و مثبت قبلی بنیاد مسکن تحت شعاع چنین اقداماتی قرار بگیرد./
پایان پیام

نظر شما