شناسهٔ خبر: 66600623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

بهترین وکیل تهران را چگونه انتخاب کنیم ؟

اگر شما هم در انتخاب بهترین وکیل تهران برای حل مشکل حقوقیتون دچار تردید هستید،حتما این مقاله بخوانید و از لیست معرفی شده به تفکیک حوزه حقوقی بهره ببرید

صاحب‌خبر -

ممکن است این سؤال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که اصلاً چرا باید در دعاوی مختلف از کمک یک وکیل بهره‌مند شویم؟ متأسفانه اکثر افراد روی این تصور غلط پافشاری دارند که با شرح ماجرا برای قاضی مربوط به پرونده می‌توانند از حقوق خود دفاع کنند و درنهایت رای دادگاه را به نفع خود تغییر دهند ، غافل از اینکه حضور در دادگاه باید با آگاهی کامل از قوانین و مقررات مربوط به دعاوی مطرح شده همراه باشد.

خیلی از شما در زندگی درگیر کار‌های حقوقی شده‌اید و متوجه شدید که به تنهایی نمی‌توانید از عهده‌ی مسائل پیچیده‌ی حقوقی بربیایید و به یک شخص متخصص و با تجربه در این حوزه نیاز دارید تا در کار خود موفق شوید. اینجاست که سوالاتی برای شما مطرح می‌شود که، وکیل خوب کیست؟ بهترین وکیل چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور بهترین وکیل تهران را پیدا کنم؟

در این مقاله کوتاه سعی داریم شما را در انتخاب یک وکیل خوب و توانمند راهنمایی کنیم تا هم تردید های شما نسبت به وکلای دادگستری برطرف شود و هم بتوانید در کمترین زمان ممکن وکیل مناسب را شناسائی و از خدمات وی در امورات حقوقی و چالش های قضائی بهره مند شوید و در پایان می توانید با اسامی بهترین وکلای تهران آشنا شوید.

  بهترین وکیل تهران -مریم فلاح

کار را به کاردان بسپار !

بارها شنیده‌ایم که می‌گویند کار را به کاردان بسپار! این جمله درمسائل حقوقی، به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد و تنوع قوانین حقوقی، نمود بیشتری پیدا می‌کند. افرادی که مدت زمان زیادی را در راهروهای دادگاه‌ها گذرانده‌اند و در نهایت پرونده آنها با شکست مواجه شده است به خوبی اهمیت مراجعه و کمک‌گرفتن از یک وکیل حقوقی را می‌دانند هرچند تا وقتی که خود ما در این شرایط قرار نگرفته‌ایم متوجه بار سنگینی که روی دوش این افراد بوده و رنج و استرسی را که تحمل کرده‌اند نمی‌شویم ؛ اما چرا این افراد باید این همه استرس و رنج را تحمل کنند و در نهایت هم با وجود این همه استرس باز هم ممکن است به حق قانونی خود نرسند و حقشان ضایع شود؟ زیرا بسیاری از این افراد، حاضر بودند که استرس را تحمل کنند و زمان و حق آن‌ها ضایع شود ولی هزینه وکیل پایه یک دادگستری را نپردازند! بیشتر این افراد بعد از شکست در جلسه دادگاه با پشیمانی به سراغ وکیل متخصص رفته و با پرداخت پول بیشتر از او می‌خواهند دوباره پرونده حقوقی را به جریان بیاندازد و حقوق از دست‌رفته را به آن‌ها برگرداند.

مانند همه اصناف، از آنجایی که تعداد وکلا در جامعه بسیار زیاد است، باید بدانیم که هنگام درخواست از مردم برای معرفی یک وکیل متخصص ، اصولی برای انتخاب یک وکیل خوب وجود دارد. دانستن این موارد به ما در انتخاب یک وکیل خوب کمک می کند تا باعث انتخاب اشتباه و عواقب جدی در پرونده قضایی نشود.

اصل اول. تخصص وکیل: در انتخاب وکیل لازم است همواره تخصص او را مورد ارزیابی قرار دهید. دقت داشته باشید که فضای کاری وکیل دعاوی ملکی در تهران کاملاً متفاوت از فضای کاری وکیل کیفری یا وکیل مالیاتی در تهران است. لازم است موکل ابتدا موضوع دعاوی مطرح شده را درنظر بگیرد و سپس به دنبال وکیلی باشد که تخصص لازم برای رسیدگی به آن را داشته باشد.

اصل دوم. مدرک تحصیلی وکیل :  وکلا، بایستی دوره لیسانس در رشته حقوق را گذرانده و سپس با قبولی در آزمون‌های اختبار کانون وکلای دادگستری، موفق به کسب پروانه وکالت شده، و من بعد می‌تواند به وکالت در تمام دعاوی بپردازد.

اصل سوم. فن بیان و قدرت دفاع وکیل : فن بیان در وکالت از مهمترین ویژگی‌های وکلاست.یک وکیل متخصص، بایستی قدرت ارتباط کلامی، صدای قدرتمند، قدرت دفاع در دادگاه را داشته باشد. ضمنا با ساده‌ سازی مسائل پیچیده حقوقی برای موکل خود، به او برای درک بهتر مسائل حقوقی توسط موکل کمک کند. دفاع در دادگاه فقط نوشتن لایحه و خواندن آن نیست، بلکه بهترین وکیل تهران بایستی بتواند بدون استرس و با تکیه بر قدرت بیان خود، قاضی را قانع و با بیان رسا و سنجیده، برای روشن شدن ابهامات پرونده به قاضی کمک نماید.

اصل چهارم. تجربه بالا و درصد موفقیت وکیل در پروندهای مختلف: وکلای پایه یک دادگستری با سابقه کاری و تجربه خود و با قدرت استدلال و اشراف به قوانین حقوقی، قادر به مجاب کردن قاضی به نفع موکل بوده و که این امر با بررسی درصد موفقیت آن وکلا در پرونده‌های قبلی ایشان مشخص می‌گردد.

اصل پنجم. پایبندی به اخلاق حرفه ای : از ویژگی های شخصیتی یک وکیل ، امانت‌داری است. در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است. وکیل این تعهد اخلاقی حرفه‌ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.اصولاً دادن وعده‌های دروغین به موکلین و بی‌جهت امیدوار نمودن آن‌ها خارج از اخلاق حرفه‌ای است. تعهد وکیل دادگستری، تعهد به نتیجه نیست بلکه تعهد وی تعهد به وسیله است لذا هیچگاه نباید به موکل اعلام کند که وی صددرصد برنده است.

معرفی برخی از حوزه های مبتلا به پرونده های حقوقی:

زمانی که بین افراد اختلافی در مورد حق و حقوقشان به وجود می‌آید و این افراد تصمیم می‌گیرند اختلافاتشان را به منظور رسیدگی و تصمیم‌گیری درباره حقانیت خود به مراجع قضایی و دادگاه‌ها ارجاع دهند، در اصطلاح حقوقی به این عمل اقامه دعوی حقوقی می‌گویند. در زیر، چند نمونه از انواع دعاوی حقوقی که حجم زیادی از پرونده های محاکم دادگستری را به خود اختصاص داده اند ؛ ذکر و توضیح مختصری داده شده است:

  1. دعاوی ملکی : دعاوی ملکی به سه دسته حقوقی،کیفری،ثبتی تقسیم بندی می شوند.دعاوی ملکی حقوقی در هنگام نقض عهد یا سهل‌انگاری از سوی هر یک از طرفین در انجام تکالیف مقرر در قرارداد رخ می‌دهد بدون اینکه عنصر مجرمانه‌ای دخیل باشد. دعاوی ملکی کیفری هنگامی حادث می‌شود که یکی از طرفین دعوا، با سوء نیت عملی مجرمانه نسبت به ملک دیگری مرتکب شود. دعاوی ثبتی ملکی، همانطور که از اسمشان پیدا است، مرتبط به ثبت اسناد و املاک است و در هنگام نقض یا عدم رعایت هر گونه قانون ثبت املاک و اراضی رخ خواهد داد. با توجه به پیچیدگی دعاوی ملکی ؛ حضور بهترین وکیل ملکی تهران در مسیر دعوای ملکی شما امری لازم و ضروری می باشد.
  2. دعاوی مالیاتی : بهترین وکیل مالیاتی تهران، فردی است که در امور مالیاتی دارای تخصص بوده و می‌تواند در مورد هر موضوع مربوط به مالیات راهنمایی ارائه دهند.با توجه به پیچیدگی قوانین مالیاتی و بخشنامه های متعدد سازمان امور مالیاتی و همچنین افزایش ماخذ های مالیاتی از جمله خانه های خالی ، خانه های لوکس، خودرو های لوکس و … همیشه نیاز یه یک مشاور مالیاتی متخصص احساس میشود.
  3. دعاوی کیفری از جمله جرایم سایبری : در نظام حقوقی ما برای جرایم رایانه ای و سایبری قانون خاص جرایم رایانه ای به تصویب رسیده است و دادسرای این جرایم نیز در تهران تشکیل شده است، به دلیل جدید بودن این جرایم و تغییرات روز به روز فناوری های رایانه ای شما می بایست به وکیلی مراجعه کنید که آشنایی کامل در این حوزه را داشته باشد و به اصطلاح وکیل جرایم رایانه ای باشد. نظر به اهمیت و حساسیت فضای اینترنت و رایانه، حضور یک وکیل جرایم سایبری خوب که بر انواع مصادیق جرائم رایانه ای و آیین دادرسی دعاوی جرایم سایبری اشراف کامل داشته باشد.
  4. دعاوی قراردادی : در بسیاری از مواقع یک کلمه میتواند معنا و تفسیر یک قرارداد را تحت تاثیر قرار دهد.بسیاری از افراد بدون اطلاع از قوانین قراردادی با امضا قرارداد برای خود مشکلات حقوقی ایجاد میکند. به یاد داشته باشید افرادی می توانند قراردادهای بهتری تنظیم کنند که قبلا به عنوان وکیل دادگستری در جریان رسیدگی های قضایی اختلافات قراردادی قرار گرفته باشند؛ چرا که می دانند بیشتر چه موضوعاتی محل اختلاف طرفین قرارداد می گردد و از سوی دیگر  نظر دادگاه ها را در مورد اختلافات رایج می دانند و بر اساس آن ، شروط قراردادی را تنظیم می نمایند؛ به همین جهت حضور وکیل هنگام مذاکرات پیش قراردادی، در جلسه تنظیم قرارداد و نظارت در مفاد قرارداد می تواند در پیشگیری از خسارات ناشی از قرارداد به طرفین کمک شایانی کند.
  5. دعاوی خانواده : این نوع دعاوی مرتبط با مسائل خانوادگی از جمله طلاق، نفقه، تقسیم دارایی‌ها، حضانت کودکان و مسائل مرتبط با خانواده و روابط بین اعضای خانواده هستند. وکیل خانواده تهران در این زمینه نیز با دانش و تجربیات خود تلاش می‌کند تا بهترین راهکار برای رسیدن به مقصود را در اختیار شما قرار دهد. پیروی از این راهکارها می‌تواند نتیجه پرونده را به نفع شما تغییر دهد.

 

یک وکیل خوب را چگونه انتخاب کنیم و چطور به شماره تلفن یا ادرس بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران دسترسی یابیم ؟

مریم فلاح بهترین وکیل تهران

انتخاب وکیلی خوب درصد پیروزی شما در مسائل حقوقی را بیشتر می‌کند برای همین باید در انتخاب وکیل دقت زیادی داشته باشید. برای انتخاب وکیل خوب که در دادرسی عادلانه از شما دفاع می‌کند باید مسیرهای زیر را امتحان کنید:

  • مراجعه به سایت‌ ها: این روزها سایت‌ های زیادی در این زمینه به شما مشاوره می‌ دهند که با عضویت و استفاده از خدماتشان می‌ توانید بنابر موضوع پیش آمده؛ شما می‌ توانید عبارت شماره بهترین وکیل در تهران را در سایت گوگل و دیگر موتورهای جستجو بنویسید تا با وکلای خلاق و زبده آشنا شوید.
  • بررسی سوابق حقوقی وکیل : قبل از انتخاب نهایی وکیل خود باید سوابق گزینه‌های مورد نظر خود را بررسی کنید تا مسیر انتخاب برای شما روشن‌تر شود.
  • مراجعه به کانون وکلا : کانون وکلا می‌تواند در انتخاب وکیل به شما کمک ویژه‌ای کند.این کانون با داشتن وکلای ممتاز در زمینه‌های مختلف گزینه‌های مناسب را به شما معرفی می‌کند.
  • دیدار با وکلای مختلف : دیدار با وکلای مختلف ممکن است وقت‌گیر باشد اما روشی تضمینی برای انتخاب بهترین وکیل است. برای این کار می‌توانید با تماس به بهترین وکیل های تهران، وکیل مناسب خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

با توجه به تمام مطالب فوق دریافتیم که یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان بهترین وکیل را انتخاب کرد. قوانین حقوقی و قضایی به قدری پیچیده است که کوچک‌ترین غفلتی می‌تواند نتیجه پرونده را دقیقا معکوس کند لذا باتوجه به معیارها و نکاتی که تاکنون گفته شد آنچه ضروری و حائز اهمیت است این است که هر وکیلی با توجه به دانش و تخصصی که دارد برخی از موضوعات حقوقی را به عنوان حوزه تخصصی خود انتخاب می کند و با کمک او می توان در سخت ترین شرایط پرونده، بهترین نتیجه را دریافت کرد. مجموعه حقوقی مریم فلاح ، بهترین وکیل در تهران در امور حقوقی و کیفری آماده ارائه خدمات حقوقی در حوزه های زیر به کارابران و مراجعین محترم می باشد ؛ همچنین جهت دستیابی به بهترین وکلای تهران به تفکیک حوزه های تخصصی به همراه لیست شماره تلفن و آدرس آنها ؛پیشنهاد میگردد  :

مقاله ی منتشر شده در وبسایت بهترین وکیل تهران با عنوان ” ۱۱ تا از بهترین وکلای تهران با بیشترین آمار موفقیت در سال ۱۴۰۳”  را مطالعه کنید تا در برخورد با مسائل و چالش های حقوقی بتوانید از بهترین وکلا تهران راهنمایی و مشورت بگیرید.

از اینکه تا انتها با ما همراه بودید ، سپاسگزاریم

نظر شما