شناسهٔ خبر: 66600457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در کرمان

تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی

معاون دادگستری کرمان گفت: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان کرمان بیان داشت: فرمانداران به عنوان روسای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدرشهرستان ها وظیفه قانونی و تکلیف شرعی و اداری دارند تا دربحث تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی مربوط به حمل مواد مخدر همکاری نمایند.

مهدی قویدل افزود: بنا بر تاکید رئیس قوه قضائیه وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ ها بایستی ضمن بازدید  در سریع ترین زمان ممکن تعیین تکلیف نهایی شوند.

وی تصریح کرد: در خصوص وسایل نقلیه توقیف شده 3 حالت متصور است :یا اینکه این وسایل امکان رفع توقیف دارند و باید به صاحبان آنها مسترد شوند و یا اینکه در راستای ماده 215 قانون مجازات اسلامی امکان فروش فوری دارند و یا اینکه این وسایل نقلیه در راستای ماده 30 قانون مبارزه با مواد مخدر به نفع دولت و سازمان کاشف ضبط شده اند و باید در قالب مزایده به فروش برسند.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: ضرورت دارد برابرقانون در خصوص وسایل نقلیه توقیفی که از سال 1401 به قبل در پارکینگ نگهداری می شوند با همکاری فرمانداران وبا رایزنی و هماهنگی با مسئولین قضایی شهرستان ها اتخاذ جهت انتقال به مرکز استان اتخاذ تصمیم شود.

قویدل گفت: با توجه به اینکه تحویل به موقع خودرو های توقیفی از شهرستان ها به پارکینگ شورای هماهنگی مرکز استان مورد تاکید است برابر مصوبه کمیته حقوقی قضایی و دستور رییس کل دادگستری شورای هماهنگی نیز مکلف شده بصورت فصلی اقدام به برگزاری مزایده برابر قانون نماید.

 

نظر شما