شناسهٔ خبر: 66600236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تاکیدکرد؛

عبور موفق از پیک تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در صورت همکاری صنایع و مدیریت مصرف می توانیم از پیک تابستان با کمترین چالش عبور کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ یوسف اینانلو، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در همایش هم اندیشی، چالش های تامین برق صنایع و راهکارهای تامین برق مطمئن و اقتصادی که با حضور اساتید دانشگاه و مدیران واحدهای صنعتی در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد؛ گفت: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به ویژه در بخش صنعت هستیم.

وی بیان کرد: رویکرد ما این است با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهاد آنها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم و با استفاده از راهکارهای مناسب دچار ناپایداری در شبکه برق نشویم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: با توجه به این که ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد رویکرد ما این است با برنامه ریزی،هماهنگی و همکاری مشترکین و مدیریت مصرف با کمترین مشکل دوره تابستان را سپری کنیم.

وی گفت: در دوره زمانی ۱ خرداد تا ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴ ، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

اینانلو در خصوص تعرفه‌های تشویقی صنعت برق تصریح کرد: صنایع می‌توانند با همکاری از طریق تغییر شیفت کاری، تعطیلات و تعمیرات سالانه و یا جابجایی تعطیلی روز جمعه با یکی از روزهای هفته، از تخفیف‌های وِیژه همکاری بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه برنامه‌های تشویقی برای صنایع و همکاری آنها در کاهش مصرف در زمان اوج مصرف برق در تابستان پیش‌بینی شده است، افزود: اجرای راهکارهای مدیریت مصرف تاثیر قابل توجهی در کاهش نیاز مصرف برق کشور دارد.

اینانلو بیان کرد: سفارش و تعالیم دینی در راستای مصرف بهینه، محدودیت‌های مالی جهت احداث نیروگاه‌های جدید، محدودیت سوخت جهت تامین انرژی، کاهش آثار زیانبار انرژی الکتریکی و سوخت‌های فسیلی بر محیط ‌زیست، تامین برق پایدار، افزایش تقاضای انرژی الکتریکی ضرورت بهینه‌سازی مصرف برق و ساخت نیروگاههای تجدید پذیر را دوچندان می کند.

وی بیان کرد: از آنجا که واحدهای صنعتی بایستی حداقل پنج درصد نیاز خود را از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند در نشست های تخصصی با حضور استادان و صاحب نظران دولتی و بخش خصوصی تلاش کرده ایم زمینه تشویق صنعتگران برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاههای تجدید پذیر را مهیا کنیم که سیاست های تشویقی و حمایتی دولت نیز اعلام می شود که همایش امروز در همین راستاست.

اینانلو افزود: در استان قزوین حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق داریم که ۲۲۴ مشترک صنعتی با مصرف بیش از یک مگاوات هستند.

وی افزود: از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون کیلو وات انرژی مصرفی استان حدود ۱۱۰۰ میلیون کیلو وات ساعت مربوط به صنایعی است که بالای یک مگاوات مصرف دارند.

اینانلو تصریح کرد: صنایع حدود ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از بورس و به صورت دوجانبه با قیمت هر کیلو وات ساعت ۹۲ تومان و ۴۰ درصد را از شرکت توزیع با قیمت ۲۲۰ تومان خریداری کردند که اگر مدیریت مصرف پیاده می شد و نیاز خود را از بورس تامین می کردند می توانستند صرفه جویی زیادی در هزینه ها داشته باشند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: به دلیل ناترازی در تولید و مصرف و مشکل تامین منابع، نیازمند اصلاح روشها و استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای ساخت نیروگاههای تجدید پذیر و پراکنده هستیم تا ضمن تامین نیازها بتوانیم از پیک تابستان نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی یادآورشد: در بخش صنایع استان که میزان مصرف آنها قابل توجه است بایستی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان مصرف کاهش یابد و هفته ای یک روز جابحایی بار انجام شود و به جای آن در روز تعطیل و جمعه کار کنند تا تولید هم تداوم یابد.

اینانلو تصریح کرد: مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و بر ضرورت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در گرمای پیش رو در تابستان توسط صنایع در کشور مورد تاکید است.

در ادامه این همایش کریم افشار، بهنام فرد افشاری و سید صادق نیکو سپهر استادان دانشگاه در خصوص ضرورت مشارکت صنایع در احداث نیروگاههای تجدید پذیر، وضعیت تولید و مصرف انرژی،حمایت های تشویقی، خرید تضمینی برق از سوی دولت و چالش های صنایع در تامین انرژی در تابستان دیدگاههای کارشناسی خود را ارائه کردند.

در این نشست که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد در باره راهکارهای تامین برق پایدار برای صنایع و همکاری های مشترک تبادل نظر شد.

46

نظر شما