شناسهٔ خبر: 66599931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

افشاگری از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در غزه

یافته‌های اخیر آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در غزه از سلاح‌های آمریکایی در کشتار فلسطینی‌ها استفاده کرده‌اند؛ اما در این گزارش به تخلفات خاصی اشاره نشده که منجر به ممنوعیت ارسال کمک‌های نظامی به این رژیم شود.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی از شیوه جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه انتقاد کرده است، اما در این گزارش به تخلفات خاصی اشاره نکرده که منجر به ممنوعیت ارسال کمک‌های نظامی به این رژیم شود. 

ارتش اسرائیل در حالی با افزایش نظارت بین‌المللی مواجه شده است که عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه، وارد هشتمین ماه خود شده است و جان بیش از 34 هزار فلسطینی را که عمدتا غیرنظامی هستند، گرفته است. 

در بهمن سال گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به پنتاگون و وزارت امور خارجه دستور داد تا تضمینی قطعی در مورد استفاده اسرائیل از تسلیحات ساخت آمریکا دریافت کنند و به کنگره گزارش دهند. 

بر همین اساس، خلاصه‌ای از یافته‌های آن‌‌ها روز گذشته برای عموم مردم منتشر شد، در این گزارش ادعا شده است که ماهیت درگیری در غزه، ارزیابی یا دستیابی به یافته‌های قطعی در مورد حوادث فردی را دشوار می‌کند و واشنگتن هنوز به اطلاعاتی که مبنی بر تایید اینکه آیا تسلیحات آمریکا منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده، دست پیدا نکرده است. 

هرچند در این گزارش آمده است که تجهیزاتی که از ۷ اکتبر توسط نیرو‌های اسرائیلی‌ استفاده شده است، در مواردی، با تعهدات این رژیم نسبت به حقوق بشردوستانه بین‌المللی مغایرت دارد. 

بر همین اساس، بایدن اخیرا اذعان کرده است که برخی از غیرنظامیان فلسطینی در غزه، بر اثر بمب‌های ساخت آمریکا کشته شده‌اند! و قول داده است که عرضه هرگونه سلاحی را که اسرائیل می‌تواند در یک عملیات نظامی بزرگ در شهر جنوبی رفح استفاده کند، متوقف سازد. 

اگرچه تانک‌های ارتش اسرائیل روز دوشنبه وارد حومه رفح شده و نیرو‌های اسرائیلی بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآورده اند؛ اما بایدن معتقد است که عملیات محدود اسرائیل هنوز از خط قرمز واشنگتن عبور نکرده است. 

کابینه جنگی اسرائیل، در روز جمعه با عملیات زمینی در رفح موافقت کرده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز تعهد داد که در صورت توقف عرضه تسلیحات، حتی با امکانات کم، به جنگ ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما